نیوتن زیر این درخت به نیروی جاذبه پی برد + عکس


نیوتن زیر این درخت به نیروی جاذبه پی برد + عکس

رکنا: این همان درختی است که نیوتن زیرش خوابید و به جاذبه پی برد!

به گزارش رکنا، ایزاک نیوتن دانشمندی که با افتادن یک سیب از درخت بر سرش توانست قانون جاذبه زمین را کشف کند خانه دوران کودکی اش اکنون به بک موزه تبدیل شده است.

نیوتن در روز کریسمس سال 1642 به دنیا آمد،کسی انتظار نداشت که او زنده بماند اما در نهایت به یک دانشمند بزرگ و انقلابی تبدیل شد. تئوری او در حرکت گرانش و قوانین جهان پیش گام بود. به علاوه او یک فیزیک دان، منجم، یک ریاضی دان و یک خداشناس بود.

نیوتن زیر این درخت به نیروی جاذبه پی برد + عکس

کشف جالب نیوتن از افتادن یک سیب از درخت

صرف نظر از علاقه مندی او به علم تئوری گرانش او یکی از شناخته شده ترین ها در جهان است. داستان ها بیان می کند که آیزاک نیوتن جوان در زیر یک درخت سیب نشسته بود و یک سیب از درختی که در این بخش در موردش توضیح خواهیم داد روی سرش افتاد پس از آن او چند لحظه کوتاهی آه گفت ،اما بلافاصله سکوت کرد و گرانش زمین را با افتادن سیب بر روی زمین کشف کرد.

از قرن هفدهم به بعد خانه او که در woolsthorpe واقع شده است،به جاذبه توریستی تبدیل شد. بازمانده های بسیاری از درخت سیب نیوتن وجود دارد، اما اصلی ترین آن بیشترین بازدید کننده ها را دارد.

درخت سیب نیوتن اکنون در چه وضعی است؟

همیشه افزایش این محبوبیت به نفع خود درخت نیست، چرا که باز دید کنندگان به ریشه های آن آسیب می رساندند و مجبور به کشیدن حصار به دور آن می شدند. تماشای این درخت هنوز هم لذت بخش است اما نمی توان دوباره آن صحنه را ایجاد کرد و مانند نیوتن زیر درخت نشست.

نیوتن زیر این درخت به نیروی جاذبه پی برد + عکس

درخت سیب در حیاط خانه نیوتن

قلمه های درخت سیب نیوتن در سراسر انگلیس و حتی فراتر از آن توزیع شده است که یک نمونه از آنها در باغ دانشکده فیزیک در دانشگاه یورک قرار دارد و دیگری در خارج از دروازه اصلی کالج کمبریج زیر اتاقی که نیوتن در آن زندگی می کرد و آنجا درس می خواند، کاشته شده است. شما همچنین می توانید یکی از آنها را در موسس باریلوچ در آرژانتین پیدا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!