هتل‌ها و مرکز اقامتی کربلا


درگزارش قبلی درباره سفر به کربلا از نحوه گرفتن ویزا تا حمل و نقل و... صحبت کردیم.در این مطلب از هتل های شهر کربلا بیشتر بدانید. به گزارش سیناپرس، به طور کلی بیشتر شهرهای کشور عراق به دلیل...

هتل‌ها و مرکز اقامتی کربلا

درگزارش قبلی درباره سفر به کربلا از نحوه گرفتن ویزا تا حمل و نقل و ... صحبت کردیم.در این مطلب از هتل های شهر کربلا بیشتر بدانید.

به گزارش سیناپرس، به طور کلی بیشتر شهرهای کشور عراق به دلیل جنگ زدگی از امکانات و خدمات اقامتی مناسبی برخوردار نیستند. شهر کربلا از مهمترین شهرهای زیارتی این کشور، به طور نسبی دارای هتل ها و اقامتگاه های خوبی است.
افرادی که قصد سفر به صورت انفرادی به کربلا را دارند و تمایلی به سفر با کاروان های زیارتی را ندارند، باید بدانند که بهتر است در هاستل‌ ها یا مسافرخانه‌ ها اقامت نکنند چون وضعیت بهداشتی و امکانات آن‌ ها اصلا مناسب نیستند.

علاوه بر آن باید یادآوری کرد که هتل به عربی فندق می شود و بیشتر تابلوهای هتل ها و مراکز اقامتی به زبان عربی هستند.
هتل ‌های این شهر نیز از درجه‌ های مختلف برخوردارند و کیفیت و وضعیت آن ‌ها در حال بهتر شدن هستند. به طور کلی هزینه‌ اقامت یک شب برای یک نفر در هتل‌ های متوسط در کربلا در حدود 40 دلار است و بسته به کیفیت، خدمات و نزدیکی آن به حرم‌ افزایش پیدا می کند. البته در صورتی که اتاق های هتل های خوب در اوج شلوغی شهر، یعنی در ماه های محرم و ماه صفر پر شوند و جای خالی کم باشد، هزینه آنها تا بیش 200 دلار نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش سیناپرس، البته در ماه های محرم و صفر برخی هتل ها لابی خود را نیز در اختیار مسافران قرار می دهند. به خاطر کمبود مکان اقامتی در کربلا در این دوره زمانی، زائران اربعین تقریبا از هر مکانی برای استراحت و خواب استفاده می‌ کنند.

برخی از مردم عراق نیز خانه‌ هایشان را در اختیار زائران قرار می ‌دهند، بعضی از خیابان‌ های فرعی کربلا مفروش می‌ شود تا زائران دمی روی آنها استراحت کنند.به گزارش سیناپرس، تقریبا در اربعین کل شهر کربلا به یک مهمانسرای بزرگ تبدیل می ‌شود. البته اسکان مسافران در خانه ها بدون مجوز غیر قانونی بوده و بهتر است از این عمل خودداری شود.

همانگونه که گفته شد شهر کربلا از نظر اقامتی دارای ضعف های بسیاری است برای همین اگر قصد اقامت در هتل های درجه یک را ندارید، بهتر است ملحفه تمیز به همراه داشته باشید.

در اینجا برخی از هتل های شهر کربلا را معرفی می کنیم:

• هتل سفیر کربلا (Safeer Karbala): این هتل چهار ستاره دارای 75 اتاق بوده که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. از دیگر امکانات این هتل می توان به رستوران بوفه باز، رستوران معمولی، حمام های ترکی و بخار، سونا، جکوزی، مرکز تناسب اندام، خدمات شست و شوی لباس و خشک شویی، سالن و امکانات ملاقات، مهمانی و اینترنت وای فای رایگان اشاره کرد. هزینه یک شب اقامت در اتاق استاندارد این هتل در حدود 85 دلار آمریکا است.

آدرس: Bab Al Salama, Karbala 56001, Iraq
تلفن: 009647903607500

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: http://www.letsbookhotel.com/en/iraq/karbala/hotel/safeer-karbala.aspx

هتل بارون (Baron ): این هتل پنج ستاره دارای 273 اتاق و سوئیت بوده و از امکاناتی چون استخر، چشمه آب گرم، سالن و خدمات بیزینس مرکز تناسب اندام و اینترنت وای فای رایگان برخوردار است. هزینه یک شب اقامت در اتاق استاندارد این هتل در حدود 50 دلار آمریکا است.

آدرس: Al-Hussainya Road | Plot # 1 41, District # 30, Al Wastani, Karbala 56001, Iraq
تلفن: 009617834403740

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: https://karbala.thebaronhotels.com/

•هتل الاشاکر (Al-Eshaiker): این هتل الاشاکر در فاصله 4 دقیقه پیاده روی از موزه امام حسین، در چند دقیقه پیاده روی از تال آل زینبیا (Tal Al Zainabiah) و 4 دقیقه پیاده روی از حرم امام حسین قرار دارد. هزینه یک شب اقامت در اتاق استاندارد این هتل دو ستاره در حدود 24 تا 30 دلار آمریکا است. کارکنان این هتل به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی سخن می گویند. رستوران این هتل آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان را دارد.

آدرس: Imam Hussein Street, opposite to the shrine of Abu al-Fahd al-Hali, Karbala 56001, Iraq
تلفن: 009641775843417

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: https://www.booking.com/hotel/iq/al-eshaiker.en-gb.html

•هتل نجم کربلا (Najm): هتل نجم کربلا از هتل های سه ستاره این شهر بوده که به حرم حضرت عباس بسیار نزدیک است. این هتل 77 اتاق در اندازه و امکانات متفاوت دارد.

آدرس: Abbas Street, Karbala 56001, Iraq
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به وب سایت آن مراجعه کرد: https://bookupadvisor.com/index.php?page=hotels hid=240 currency=RUB lang=en

• هتل برج الامارا (Burj Al Omaraa): این هتل از هتل های پنج ستاره شهر کربلا است. از امکانات هتل برج الامارا می توان به 85 اتاق، خشک شویی، خدمات شست و شو، سالن و خدمات ملاقات، رستوران و اینترنت وای فای رایگان اشاره کرد. هزینه اقامت در اتاق استاندارد این هتل از شبی 80 دلار آمریکا آغاز می شود.

آدرس: Al Jamhouria Street, East Al Abassia, Karbala 00986, Iraq
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به وب سایت آن مراجعه کرد: https://www.cheaperthanhotels.co.za/hotel/iq/krbl-lmqds?source=destination

• هتل لارسا (Hotel Larsa): هتل لارسا به دلیل داشتن کیفیت و خدمات بالا برنده جایزه های مختلف بین المللی در زمینه های رضایت مشتری و معیار سنجش هتل ها در جهان را به دست آورده است. از امکانات این هتل می توان به رستوران، سالن بدن سازی، استخر و اینترنت وای فای رایگان اشاره کرد.

آدرس: Almokhiam Street, Karbala, Iraq
تلفن: 6 - 0096265850955 و فکس: 0096265850959

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: http://www.larsahotel.net/

•هتل برج یوسف (Burj Yousif): هتل برج یوسف تنها 500 متر با مرکز شهر فاصله دارد و بسیار نزدیک به حرم حضرت عباس است. این هتل سه ستاره دارای یک رستوران با غذاهای غربی است. خشک شویی، خدمات شست و شو و اینترنت وای فای رایگان از دیگر امکانات این محسوب می شود.

آدرس: Al Alqami road , Karbala, 56001, Iraq
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: http://www.letsbookhotel.com/en/iraq/karbala/hotel/burj-yousif-hotel-karbala.aspx

هتل کریستال (Crystal Hotel): این هتل از 155 اتاق، رستوران بوفه باز، خشک شویی، خدمات شست و شو و اینترنت وای فای رایگان برخودار است. هزینه اقامت در اتاق استاندارد هتل کریستال از شبی 50 دلار آمریکا آغاز می شود.

آدرس: Sedrat AL-Montaha Street, Karbala 03700, Iraq
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: http://www.readytotrip.com/hotels/Iraq/Karbala/crystal-hotel/

• هتل ریحان (Rayhaan): این هتل پنج ستاره دارای 185 اتاق و سوئیت است و هزینه اقامت در اتاق های استاندارد آن بین 87 تا 166 دلار آمریکا برآوره شده است و هزینه سوئیت ها از 296 آغاز می شود. رستوران، چشمه آبگرم، خدمات و مرکز بیزینس، خشک شویی، اتاق ملاقات، خدمات شست و شو و اینترنت وای فای رایگان از دیگر امکانات هتل ریحان محسوب می شود.

آدرس: Bab Baghdad Street, Karbala 56001, Iraq
تلفن: 009647718001800 و فکس: 009647718001700

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به وب سایت آن مراجعه کرد: https://www.rotana.com/rayhaanhotelandresorts/iraq/karbala/karbalarayhaanbyrotana و http://www.letsbookhotel.com/en/iraq/karbala/hotel/karbala-rayhaan-by-rotana.aspx

• هتل النور الست (Al noor Al satte): هتل النور الست با 70 اتاق، از امکاناتی همچون رستوران، خشک شویی، خدمات شست و شو و اینترنت وای فای رایگان اتاق برخودار است. برای اقامت در این هتل پنج ستاره باید بین 40 تا 120 دلار آمریکا هزینه پرداخت کرد.

آدرس: Maitham Tamar St, Karbala 56001, Iraq

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و رزرو اتاق در این هتل می توان به آدرس اینترنتی / وب سایت آن مراجعه کرد: http://www.letsbookhotel.com/en/iraq/karbala/hotel/alnoor-alsatte-hotel.aspx

گزارش:احسان محمدحسینی

ادامه دارد..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط