پس از 110 سال، اولین ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک منتشر شد


پس از 110 سال، اولین ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک منتشر شد

اخیرا ویدیو با کیفیتی از بقایای کشتی تایتانیک منتشر شده که جزئیاتی باورنکردنی و بی سابقه‌ای را از این کشتی افسانه‌ای به نمایش می‌گذارد.یک شرکت گردشگری دریایی، ویدیو جدیدی از لاشه‌ی کشتی تایتانیک منتشر کرده که کیفیت بی نظیر 8K دارد و بسیاری از...

اخیرا ویدیو با کیفیتی از بقایای کشتی تایتانیک منتشر شده که جزئیاتی باورنکردنی و بی سابقه‌ای را از این کشتی افسانه‌ای به نمایش می‌گذارد.

یک شرکت گردشگری دریایی، ویدیو جدیدی از لاشه‌ی کشتی تایتانیک منتشر کرده که کیفیت بی نظیر 8K دارد و بسیاری از محققان را شگفت زده کرده است.

این فیلم کوتاه 8K که در روز سه شنبه (30 آگوست) به اشتراک گذاشته شد، اولین ویدیو با کیفیت و حرفه‌ای از زمان غرق شدن کشتی تایتانیک در سال 1912 محسوب می‌شود. شما می‌توانید ویدیوی جدید را در پایین مشاهده کنید:

«OceanGate Expeditions» که یک شرکت اکتشافی است، مردم را به سفرهایی در اطراف تایتانیک و سایر مکان‌های دیدنی در اعماق دریا می‌برد. این شرکت گردشگری، ویدیویی از تایتانیک را منتشر کرده که در آن بقایای کشتی به وضوح قابل مشاهده است.

این شرکت در بیانیه‌ی خود گفت که این فیلم برخی از ویژگی‌های کاملا جدید و جزئیاتی «فوق‌العاده» از اجزای کشتی غرق شده را نشان می‌دهد.

در سال 1912، یعنی حدود 110 سال پیش، کشتیِ اقیانوس‌پیما «تایتانیک آر ام اس» سفر خود را از ساوت‌همتون انگلستان به سمت نیویورک آغاز کرد، اما متاسفانه در حین عبور از اقیانوس اطلس با یک کوه یخ عظیم برخورد کرد و غرق شد. فاجعه‌ای که منجر به کشته شدن بیش از 1500 مسافر شد. طبق آمار رسمی، حدود 706 مسافر توانستند جان سالم به در ببرند.

بیشتر بخوانید: استتار Dazzle؛ عجیب‌ترین تاکتیک مخفی ماندن کشتی‌ ها در جنگ + تصاویر

روی گلدن، کارشناس، غواص و محقق در زمینه کشتی تایتانیک، می‌گوید که این ویدیو می‌تواند جزئیاتی را در اختیار او بگذارد که قبلا در هیچ کدام از ویدیوهای قلبی مشاهده نکرده بود.

او در این باره گفت: «به عنوان مثال، من هرگز نام سازنده‌ی لنگر، نوح هینگلی و پسران را روی لنگر سمت بندر ندیده بودم».

او در ادامه گفت: «ده‌ها سال است که در حال مطالعه درباره‌ی این کشتی غرق‌شده هستم و غواصی‌های متعددی را انجام داده‌ام، اما به یاد نمی‌آورم که هیچ تصویر دیگری را دیده باشم که چنین سطحی از جزئیات را ارائه دهد».

پس از 110 سال، اولین ویدیو باکیفیت از بقایای کشتی تایتانیک منتشر شد

بیش از 1500 نفر بر اثر برخورد کشتی تایتانیک به کوه یخ و غرق شدن آن در سال 1912 جان باختند.

این کلیپ جذاب در یوتیوب منتشر شد و بینندگان می‌توانند «کمان معروف کشتی، لنگر کناری، بدنه‌ی شماره یک، زنجیره عظیم لنگر، جایگاه شماره یک محموله و اهرم‌های برنزی» را ببینند.

این شرکت اعلام کرد: «این ویدیو به دانشمندان کمک می‌کند تا به شناسایی گونه‌هایی بپردازند که درون یا اطراف کشتی تایتانیک مشاهده شده‌اند. باستان شناسان هم قادر خواهند بود با جزئیات بیشتری، اجزای باقی مانده از کشتی را ثبت کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !