سردار اشتری: با افزایش قیمت‌ها آمار سرقت‌ها 30 درصد بالا رفت


سردار اشتری: با افزایش قیمت‌ها آمار سرقت‌ها 30 درصد بالا رفت

فرمانده فراجا گفت: از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی در این موضوع بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در جلسه با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح ناظر یک در امر مقابله و برخورد با ناهنجار‌های کشف حجاب در خودروها، اظهارکرد: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده‌اند.

وی افزود: این افراد اگر به تذکرات پلیس بی اعتنا و مجدداً تکرار کنند از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود، در صورتی که برای بار سوم تکرار کنند خودرو توقیف، به پارکینگ منتقل و در مرتبه چهارم برای‌شان پرونده تشکیل و به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و از طرفی نیز هزینه جرم پایین بوده و بازدارندگی لازم را ندارد. برابر قوانین موجود برای سرقت‌های خرد با ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال پرونده تشکیل نمی‌شود و سارق نیز به زندان نمی‌رود. البته همه همکاران برای پیشگیری و برخورد با سارقان پای کار بوده و اقدامات علمی و عملی زیادی نیز در این رابطه صورت گرفته است.

با ارز ۴۲۰۰ تومانی غذای سگ وارد کشور می‌شد
اشتری با اشاره به ناهنجاری سگ گردانی، گفت: این ناهنجاری نگرانی و ناراحتی آحاد جامعه و متدینین را فراهم کرده است، اکنون فقط در تهران بیش از ۳۷۰ فروشگاه غذای سگ وجود داشته و قبلاً این غذا‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد.

امکانات برخی کلینک‌های درمان سگ بیشتر از برخی بیمارستان‌هاست

وی افزود: امروز در کشور کلینیک‌های درمان سگ وجود دارد که امکاناتشان بیشتر از برخی بیمارستان‌هاست، بنابراین مردم از فراجا انتظار برخورد دارند و ما هم نمی‌خواهیم فرافکنی کنیم، بایستی علاوه بر دستگاه‌های دخیل، حوزه علمیه نیز در خصوص مالیت نداشتن سگ، نظر فقهی را بیان کند. همکاران من برای حفظ ارزش‌ها انگیزه دارند، مقام معظم رهبری نیز مطالبه پلیس در تراز انقلاب اسلامی دارند، ما نیز خود را نهادی انقلابی دانسته و محکم ایستاده‌ایم، کارمان را عبادت می‌دانیم البته اگر دیگران به ما کمک نکنند خیلی اثرگذار نخواهد بود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت‌های فراجا در برخورد با انواع جرایم و ناهنجاری‌ها، گفت: ان‌شاءالله خداوند به شما توفیق داده تا با همین عزم، اراده، دلسوزی و بدون تزلزل به فعالیت‌تان ادامه دهید. وظیفه‌ما در جامعه مدرسین و حوزه علمیه است که با هم افزایی و کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم در نظام انسجام به‌وجود بیاوریم تا زمینه سوءاستفاده دشمنان از آن‌ها گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها