مرگ های تلخ 60 زن و مرد که فرشته نجات 239 ایرانی شدند !


مرگ های تلخ 60 زن و مرد که فرشته نجات 239 ایرانی شدند !

حوادث رکنا: در 5 ماه ابتدایی امسال صدها بیمار نیازمند به اهدای عضو به زندگی بازگشتند.

به گزارش رکنا؛ در ‌پنج‌ماه ابتدایی امسال انجام ده‌ها عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد موجب نجات و ادامه زندگی صدها بیمار نیازمند به عضو شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توضیح جزئیات این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای 60 بیمار که مرگ مغزی آن‌ها تأیید و با رضایت خانواده‌شان مورد عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفته‌اند موجب نجات و ادامه زندگی 239 بیمار نیازمند به عضو شده است.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در این مدت تاکنون 26‌مورد پیوند کبد، 29 مورد پیوند کلیه و 4 مورد پیوند قلب در مشهد انجام شده است. همچنین تعداد 14 مورد اهدای زنده به زنده کلیه را در این مدت داشته‌ایم. ضمن اینکه در همین بازه زمانی 16‌کبد و 2 کلیه به شهر شیراز و یک قلب به تهران برای اهدا و پیوند ارسال شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از زمان شروع موج هفتم بحران کرونا نیز تاکنون 15‌مورد مرگ مغزی در سطح استان داشته‌ایم که پنج‌تن از این افراد به دلیل مثبت بودن کووید امکان اهدای عضو آن‌ها وجود نداشته است. در این بین اما اعضای بدن 10‌متوفایی دیگر که دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده‌هایشان به 33 فرد نیازمند به عضو اهدا و با موفقیت پیوند شد.

دکتر خالقی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام پیوندهای قلب، کبد و کلیه پس از شیراز و تهران در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زمینه انجام پیوند مغز استخوان هم در جایگاه دوم کشور پس از تهران قرار گرفته است.

محمدحسن سیرجانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...