همه معلمان در طرح مهرآفرین پس از قبولی در آزمون شامل رتبه بندی می شوند


همه معلمان در طرح مهرآفرین پس از قبولی در آزمون شامل رتبه بندی می شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی گفت:در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی معلمان خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه آن را برگزار خواهد کرد.

احمد محمودزاده گفت: در همه اسناد بالادستی به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و مأموریت پیچیده تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی ‎آید. همه ذینفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه‎‌ها، واقفین، گروه‎‌های جهادی، نهاد‌های دولتی و غیردولتی می‎‌بایست در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبرد‌های اصلی، مردمی ‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

وی گفت: قرار است ما به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‎داری علاوه بر مدرسه‎ سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‎ های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیند‌ها و بازنگری در قوانین زمینه بهره ‎گیری از ظرفیت‎های نیکوکاری، خیری و بکارگیری توان نهاد‌های دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‎ ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

وی افزود: همه بخش‏‎های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‎‌ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم‎ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه ‎های ناب اسلامی داشته باشند. تا مدرسه و معلم هم بتوانند دراجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.

محمودزاده تعریف مردمی‎ سازی در آموزش و پرورش را چنین عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که ناظر برگسترش فعالیت ‎های مردم و نهاد‌های عمومی غیردولتی و همچنین مشارکت ارکان سهیم و مؤثر با اتخاذ الگو‌های و روش‎ های متنوع که در نهایت منجر به ارتقاء سرمایه‎ های اجتماعی و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گردد. این فعالیت‎ ها بخشی در حوزه سخت‎ افزاری وهوشمندسازی باید شکل پذیرد که سازمان نوسازی مدارس با جدیت در حال پیگیری مسائل آن است و کار‌های خوبی در سال‎های گذشته و در دوران کرونا که آموزش ‎ها غیرحضوری بود انجام گرفته است و در سال‎های آتی تداوم خواهد داشت و بخش دیگر در خصوص نظارت بر آموزش و پرورش در حوزه‎ های مختلف آموزشی و پرورشی و تألیف کتب درسی و چند تألیفی این کتب است.

وی گفت: مردمی ‎سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک ‎های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه می‌بایست حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک ‎های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیاء را برای ارتقاء کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم. نقش انجمن اولیاء نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسرکشورگسترش دهیم و خیرین نیز علاقمند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرایی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: در مدل مردمی ‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش آموزان گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.

محمود زاده در پاسخ به سوال دیگر در خصوص طرح مهرآفرین گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد. اجرای گام‎ های عملی مانند اجرای رتبه بندی می ‎تواند ضمن کاستن از تبعیض ‎ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس ارائه کرده ‎ایم و در حال پیگیری آن هستیم که ان شاءالله بعد از تصویب در صحن مجلس اطلاع رسانی کامل آن انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته