پیش‌بینی حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین


پیش‌بینی حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین

استاندار نجف اشرف و رئیس کمیته عالی امنیتی این استان اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

پیش‌بینی حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین

به گزارش راهبرد معاصر ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف و رئیس کمیته عالی امنیتی این استان نشست ویژه‌ای برای بررسی طرح امنیتی مراسم اربعین امام حسین علیه السلام برگزار کرد.

این نشست با حضور معاون استاندار، رئیس پلیس نجف، فرمانده تیپ امام علی علیه السلام، نماینده عتبه مقدسه علوی، نماینده دبیرخانه مسجد کوفه و مدیران دستگاه‌های امنیتی برگزار و طی آن به شکل مفصل درباره طرح امنیتی مراسم اربعین گفت‌وگو شد.

استاندار نجف در این باره گفت: طرح امنیتی دربردارنده استقرار یگان‌های نظامی و امنیتی در محورهای منتهی به این استان و مسیرهای پیاده‌روی زائران است.

الوائلی تصریح کرد: امسال پس از بازگشت زندگی به روال عادی و پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی شاهد حضور گسترده زائران خواهیم بود. پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند که ۶۰ درصد آنها در استان نجف حضور خواهند داشت.

از سوی دیگر ژنرال محمد جاسم الزبیدی فرمانده عملیات استان میسان عراق، شامگاه پنج‌شنبه از آغاز اجرای طرح امنیتی ویژه زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

الزبیدی در یک کلیپ ویدئویی گفت: این طرح با مشارکت تمامی یگان‌های امنیتی ارتش و پلیس و تمامی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اجرا خواهد شد.

استان میسان در قست جنوب شرقی عراق و هم مرز با ایران است. مرکز اداری آن شهر اماره است و از ۶ بخش تشکیل گردیده است./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه