دومین کشور عربی به توپ‌های خودکششی «هویتزر» مجهز شد


دومین کشور عربی به توپ‌های خودکششی «هویتزر» مجهز شد

منابع خبری گزارش دادند که ارتش مغرب اولین محموله توپ‌های خودکششی «هویتزر» را از فرانسه دریافت کرده است.

به گزارش فارس، رسانه‌های مغربی گزارش دادند که نیروهای مسلح این کشور اولین محموله توپ‌های خودکششی هویتزر (سزار) یکی از قوی‌ترین توپ‌های جهان را دریافت کرده‌اند.

وبگاه «زنقه20» به‌‌تازگی در گزارشی در این باره نوشت که ارتش مغرب در سال ۲۰۲۰، قرارداد خرید ۳۶ توپ ۱۵۵ میلیمتری به‌ارزش ۱۷۰ میلیون یورو را با یک شرکت فرانسوی منعقد کرده است.

طبق این گزارش، توپ‌ خودکششی هویتزر مجهز به مهمات عادی، خوشه‌ای و هدایت‌شونده است که می‌تواند اهداف گوناگونی را با دقت بالا و در برد ۴ تا ۴۲ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد.

این وبگاه مغربی در ادامه اضافه کرد که این توپ‌ها سوار بر کامیون هستند و این امکان وجود دارد که با سرعت بالا از جایی به جای دیگر منتقل شوند و در محل موردنظر استقرار یابند.

از سوی دیگر، می‌توان این توپ‌ها را در کمتر از یک دقیقه در وضعیت شلیک قرار داد و در یک دقیقه ۶ گلوله با آن‌ها شلیک کرد.

توپ‌های هویتزر همچنین دارای یک سامانه کنترل آتش‌ هوشمند و سیستم ناوبری پیشرفته هستند؛ امکاناتی که این توپ را از دستگاه‌های اندازه‌گیری و تیم‌های توپوگرافی بی‌نیاز می‌کنند.

وبگاه «الدفاع العربی» متخصص در زمینه اخبار نظامی نیز در این باره گزارش داد که مغرب پس از عربستان سعودی دومین کشور عربی ‌است که از این توپ پیشرفته برخوردار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022