تظاهرات گسترده در «پراگ» علیه اتحادیه اروپا و ناتو + فیلم


تظاهرات گسترده در «پراگ» علیه اتحادیه اروپا و ناتو + فیلم

اقتصادنیوز: حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، هزاران نفر از مردم جمهوری چک روز شنبه با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود. این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

«جیری هاول» یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت: «هدف تظاهرات درخواست تغییر و حل مسئله قیمت انرژی به‌ویژه برق و گاز است که اقتصاد ما را در پاییز امسال نابود خواهد کرد.»

تظاهرات گسترده در «پراگ» علیه اتحادیه اروپا و ناتو + فیلم

این تظاهرات در یکی از میادین پایتخت در مرکز شهر یک روز پس از آن برگزار شد که دولت از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد. «پتر فیالا» نخست وزیر غربگرای جمهوری چک که رهبری ائتلاف پنج حزبی راست میانه را برعهده دارد، گفت که این تظاهرات توسط نیروهای طرفدار روسیه برگزار شد.

این در حالی است که شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا را از طریق خط گاز «نورد استریم- ۱» به طور کامل متوقف کرد.

شرکت گازپروم روسیه جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را پس از مشخص شدن نشتی در این خط لوله به طور کامل متوقف کرده است. مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم- ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه، از متحدان اصلی آمریکا نیز هشدار داده که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ رآکتور هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز به گاز متکی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور