فداکاری امام حسین(ع) برای حفظ شعائر دینی


فداکاری امام حسین(ع) برای حفظ شعائر دینی

تبریز- رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فداکاری امام حسین(ع) برای حفظ شعائر دینی را تشریح کرد و گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فقیه روز شنبه در آئین بدرقه ۱۱ نفر از فرزندان شاخص و نخبه‌های قرآنی و تحصیلی تحت پوشش اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی برای زیارت اربعین حسینی با تاکید بر والا بودن ارزش برخی از امورات، اظهار داشت: با وجود اینکه امام حسین (ع) امام معصوم و حجت الهی بر روی زمین بوده است و از عظمت واقعی برخوردار است، اما سیدالشهدا (ع) در زندگانی خود پیام‌هایی دارد که آن پیام‌ها، انسان را شیفته و عاشق امام حسین می‌کند که یکی از آنها عبارت است از شجاعت و دفاع از شخصیت و کیان انسان.

وی با اشاره به فداکاری امام حسین برای حفظ شعائر دینی همچون امانت داری، راستگویی، حیات طیبه، توجه به نماز و اعتقادات، اضافه کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) با تمام وجود خواسته است تا انسانیت، شرف، عزت و آزادگی انسان لطمه‌ای نبیند و به خاطر همین مسائل خود را فدا کرده است و برای رفع ظلم و بی عدالتی که یکی از رذائل اخلاق بشری می‌باشد، قیام کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم نقش فعالیت‌های فرهنگی را در گرایش فرزندان به عقاید دینی بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، گفت: در همین راستا ۱۱ نفر از فرزندان تحت پوشش مقیم خانه‌ها که بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن دارند، به همایش بزرگ پیاده روی اربعین اعزام شدند.

فرگل صحاف با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۹۰۰ فرزند تحت پوشش اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی است، افزود: با عنایت به اهمیت نگهداری فرزندان در خانواده، یکهزار و ۶۰۸ نفر از فرزندان در بین اقوام نزدیک با پرداخت هزینه نگهداری به زندگی خود ادامه می‌دهند.

به گفته وی هم اکنون تعداد ۳۲۰ فرزند نیز در ۲۴ خانه‌های امید آذربایجان شرقی نگهداری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول