تظاهرات 70 هزار نفری در پراگ علیه اتحادیه اروپا و ناتو


تظاهرات 70 هزار نفری در پراگ علیه اتحادیه اروپا و ناتو

منابع خبری از تظاهرات هزاران نفر در پایتخت جمهوری چک در اعتراض دولت این کشور، ناتو و اتحادیه اروپا خبر دادند.

رسانه‌های خبری از تظاهرات هزاران نفر در پراگ خبر داده و اعلام کردند تظاهرکنندگان در پایتخت جمهوری چک با سر دادن شعار «چک در اولویت نخست قرار دارد»، مخالفت خود را با سیاست دولت در قبال بحران اوکراین اعلام کردند.

خالد اسکیف‏، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در صفحه شخصی خود در توئیتر گزارش داد: بیش از ۷۰ هزار نفر از ساکنان پراگ پایتخت جمهوری چک امروز شنبه به خیابان‌ها آمدند و رهایی از تبعیت ناتو و اتحادیه اروپا را خواستار شدند. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: حدود هفتاد هزار نفر روز شنبه در پراگ علیه دولت چک تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند تا برای کنترل افزایش قیمت انرژی، اقدامات بیشتری انجام دهد. آن‌ها همچنین نسبت به اتحادیه اروپا و ناتو ابراز مخالفت و نارضایتی کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات اعلام کردند که این کشورِ اروپای مرکزی باید از نظر نظامی بی طرف باشد و از وجود قرارداد‌های مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند. تخمین‌های پلیس، تعداد معترضان را تا اواسط بعد از ظهر حدود هفتاد هزار نفر برآورد کرده است.

جیری هاول، از سازمان‌دهندگان این رویداد، به وب‌سایت خبری iDNES.cz گفت: هدف تظاهرات ما درخواست تغییر است، عمدتاً برای حل مسئله قیمت انرژی، به‌ویژه برق و گاز، که اقتصاد ما را در پاییز امسال نابود خواهد کرد.

تظاهرات در میدان Wenceslas در مرکز شهر یک روز پس از آن برگزار شد که دولت از رای عدم اعتماد در بحبوحه ادعا‌های مخالفان مبنی بر عدم اقدام در برابر تورم و قیمت انرژی جان سالم به در برد. این رای نشان داد که چگونه بحران انرژی اروپا، به بی‌ثباتی سیاسی دامن می‌زند؛ زیرا افزایش بهای برق باعث افزایش تورم شده است که در سه دهه گذشته مشاهده نشده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس