پیام سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به مناسبت اجلاسیه بزرگ جهادگران کشور در شهرستان فردوس


پیام سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به مناسبت اجلاسیه بزرگ جهادگران کشور در شهرستان فردوس

رکنا: سردار زهرایی عنوان کرد: قرن پانزدهم قرن شگفتی ها و معجزات انقلاب اسلامی است و در دفاع مقدس نوین جهادگران عزیز در خط مقدم جبهه حق علیه استکبار در فتح یک به یک سنگرهای دشمن، حماسه جهاد می آفرینند.

به گزارش رکنا، پیام سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به مناسبت اولین اجلاسیه بزرگ جهادگران کشور در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

جهاد به یک معنا یعنی شروع، رهایی از غیر و رهایی شدن در او (مُشْتَاقَةً إِلَى فَرْحَةِ لِقَائِکَ) یعنی حرکت و دریایی شدن (و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی) می باشد؛ و جهادگر، دریادل و مهاجری است که اولین هجرت او جهاد اکبر است که از درون آغاز می شود، و با غلبه بر فرعون و هوای نفس (إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلامَا رَحِمَ رَبِّی) بر دل خود فرمانداری می کند. اما تعیّن بخش این هجرت در بیرون و در دیگرسازی و به دیگران پرداختن، ظهور و بروز می یابد و آنگاه است که جغرافیا، رویدادها و حماسه­ ها برای الگوگیری و جریان سازی معنا پیدا می­ کند و رخ می­ نماید.

(الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولِئکَ هُمُ الفائِزونَ)

13 شهریور سال 1347 نور بود؛ نوری در دل ظلمت ستم­ شاهی، نوری که در سال 1357 به انفجار نور متصل شد (جاءالحق و ذهق الباطل). نقطه عزیمتی بود برای شکل گیری یک تفکر توأم با عمل؛ هیچ تفکری و هیچ عملی پایا و مانا نمی شود مگر به منزلت صاحب آن اثر و چه سعادتمند پیروان و رهروانی که جریان جهادی خدمت رسان را از مکتب رفتاری زلال ولایت سرمشق می گیرند. (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ)

ناگفته پیداست تا خون حق بر زمین جاری است (ثارالله و ابن ثاره) و تا به محروم و مستضعفی بر روی زمین و سراسر گیتی ظلم می ­شود و تا عدالت به همه کس و همه جا گسترانده نشده، جهاد ادامه دارد. گاهی در مقابله با دشمن در ظاهر نظامی و یا در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی و گاهی با دشمنی که در لباس فقر، محرومیت و معیشت، بنیان ها را نشانه رفته است. (چه زیباست پرکار بودن و پر اشک بودن- عَبْرَةَ مَنْ بَکَى مِنْ خَوْفِکَ مَرْحُومَةٌ)

جهاد؛ روایت آغازین تلاش ­ها و مجاهدت هایست که نقطه پایانش را خدا می­ گذارد (فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ) و جهادگر در مرکز این حماسه زیبا قرار دارد (ما رأیت الا جمیلاً) و بزنگاه ها و نقاط عطف در هر زمان و مکانی می تواند بهترین نمونه قابل تکرار برای روندگان آن راه باشد. در این زمانه که انقلاب سراسر نور اسلامی از نعمت جهادگران و سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس و جهادگران دفاع از امنیت، حرم و وطن برخوردار بوده و هست، نسل جدیدی از جهادگران مدافع سلامت و جهادگران در مقابله با فقر و محرومیت را به جهانیان شناسانده است؛ چه بهتر و چه زیبا که مسیر مبارک و عمیق مقام عظمای ولایت ( از سال 1347 تاکنون) بعنوان یک منظومه در منظر و مأوای همه جهادگران قرار گیرد و بسیج سازندگی که به تدبیر حکیمانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب مولود این مکتب در خدمتگزاری به فعالان و جهادگران وظیفه دارد (جهادگرانی که خدا توفیق خدمت به مردم را نصیبشان کرده است) نیز برای تحقق فرمان اعتلای بسیج در گام دوم انقلاب بعنوان بسیج همه مردم (بسیج پاره تن مردم)، به جهادگران بعنوان رزمندگان بی مرز، فصلی نو را آغاز می کند؛ فصلی که در عرض و طول انقلاب، تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند و بعنوان فرزندان ولی امر مسلیمن و خادمان بی منت مردم عزیز ایران اسلامی بعنوان حلقه میانی امام و امت هر چه در توان دارد به میدان می آورد.

قرن پانزدهم قرن شگفتی ها و معجزات انقلاب اسلامی است ودر دفاع مقدس نوین جهادگران عزیز در خط مقدم جبهه حق علیه استکبار در فتح یک به یک سنگرهای دشمن، حماسه جهاد می آفرینند. ان شاء الله

جهاد ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن