ما ایالات متحده آمریکا هستیم نه دستگاه خودپرداز


ما ایالات متحده آمریکا هستیم نه دستگاه خودپرداز

اقتصادنیوز: یک قانونگذار آمریکایی در اعتراض به اقدام دولت بایدن درباره اوکراین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ۱۳.۷ میلیارد دلار بیشتر به اوکراین؟ ولخرجی دموکرات‌ها هرگز به پایان نمی‌رسد. بایدن باید درک کند که ما ایالات متحده آمریکا هستیم نه دستگاه خودپرداز.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت بایدن در حالیکه آمریکایی‌ها با بحران‌های مختلف اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، از سویی با ارسال تجهیزات نظامی از جیب مالیات دهندگان آمریکایی بر آتش این جنگ همچنان می‌دمد و از سوی دیگر خواستار پایان این بحران از سوی روسیه است.

لورن بویبرت عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلورادو به اقدام دولت بایدن برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین اعتراض کرده است.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ۱۳.۷ میلیارد دلار بیشتر به اوکراین؟ ولخرجی دموکرات‌ها هرگز به پایان نمی‌رسد. بایدن باید درک کند که ما ایالات متحده آمریکا هستیم نه دستگاه خودپرداز.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن نزدیک به ۳ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی و تجهیزاتی در اختیار اوکراین قرار می دهد که تا این لحظه بزرگترین بخش از کمک های امنیتی به کی یف است.

بایدن در بیانیه ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، گفت: رقم تقریبی ۲.۹۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین امکان می دهد به سامانه های دفاع هوایی، سامانه های توپخانه ای و مهمات، سامانه های هوایی ضد پهپاد و سیستم های راداری دست یابد تا تضمین شود که می تواند در دراز مدت از خود دفاع کند.

این بسته کمک امنیتی جدید واشنگتن برای کی یف همزمان با روز استقلال اوکراین به این کشور اختصاص داده شده است.

این بزرگترین بخش حمایتی از اوکراین از زمان آغاز حمله نظامی روسیه در شش ماه گذشته است و در حالی اختصاص یافته که مقام های آمریکایی هشدار می دهند روسیه احتمالا درصدد حملاتی تازه به زیرساخت های غیرنظامی و تاسیسات دولتی اوکراین در روزهای پیشرو است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !