کوتاه از فرهنگ‌وهنر - 1401/06/13


انجمن فرهنگی هنری ادبی «هم‌نشست» جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ را به رضا دُرمیشیان برای ساخت فیلم «مجبوریم» اهدا کرد. این مراسم در سینما متروپولیس شهر هامبورگ با حضور رضا دُرمیشیان برگزار شد و این جایزه توسط استاد جلال خالقی مطلق ادیب، زبان‌شناس، ایران‌شناس و شاهنامه‌پژوه ایرانی ساکن هامبورگ به دُرمیشیان اهدا شد. فیلم «مجبوریم» در بیش از بیست فستیوال جهانی همچون توکیو، هنگ‌هنگ، شانگهای، ترانسیلوانیای رومانی، سائوپائولوی برزیل، مونز بلژیک، چنای، پونا، بنگلور و بلگراد حضور داشته است. عرضه و پخش بین‌المللی «مجبوریم» برعهده محمد اطبایی است.

آژانس عکس ایران ۴۰ عکس برگزیده از دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران را در چهار مرز مشترک ایران و عراق به نمایش می‌گذارد. آژانس عکس ایران، به عنوان متولی بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران، طبق فراخوانی که به دفاتر انجمن ارسال کرده بود نمایشگاه عکس اربعین را از تاریخ سه‌‌شنبه ۱۵ شهریور تا شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ به مدت یازده روز در مرزهای مهران، خسروی، چذابه و شلمچه برای زائران کربلا به نمایش می‌گذارد.

هفتاد و هشتمین نشست تخصصی نقد و بررسی ترانه با عنوان «ترانه - آواز»، با حضور قاسم افشار و عبدالجبار کاکایی امروز در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۷ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس حاصل کنند.

هرساله مسابقات متعدد استعدادیابی در تلویزیون تولید و پخش می‌شود. شبکه امید اما این‌بار در اقدامی جالب این مسابقه را در دل یک برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن می‌برد. اولین فراخوان این مسابقه ششم مردادماه ۱۴۰۱ از طریق صفحه مجازی برنامه منتشر شد و علاقه‌مندان بسیاری نمونه اجرای خود را ارسال کردند. پس از آن ویدیوها به مرور توسط کارشناسان دیده شدند و شرکت‌کنندگان از پنجم شهریور ۱۴۰۱ روی آنتن زنده‌ شبکه‌ امید استعداد خود در زمینه اجرا و مهارت مدیریت یک گفت‌و‌گوی چالشی را محک زدند. تیم سردبیری و نویسندگان برنامه باشگاه امید برای این بخش طراحی ویژه‌ای داشتند تا این استعدادیابی تفاوت‌هایی با همه برنامه‌های مشابه که تا الان ساخته شده است داشته باشد. یکی از این تفاوت‌ها زنده بودن این بخش است و تفاوت اصلی‌تر حضور یک مجری‌بازیگر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان