فروش 10هزار بلیت پرواز اربعین در روز اول عرضه/ هدفگذاری اعزام 100 هزار زائر با 1000 پرواز


فروش 10هزار بلیت پرواز اربعین در روز اول عرضه/ هدفگذاری اعزام 100 هزار زائر با 1000 پرواز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در روز اول عرضه بلیت پروازهای اربعین 10 هزار بلیت به زوار فروخته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد محمدی بخش در برنامه صف اول درباره پروازهای اربعین و عرضه بلیت پروازهای اربعین و انتقال زوار به نجف و بغداد اظهار داشت: 15 شرکت هواپیمایی برای انتقال زوار اربعین در نظر گرفته شده است، پیش از این ۱۲۰ پرواز هفتگی به صورت منظم در مسیر عتبات داشتیم و تا پیش از اربعین این رقم به ۱۵۰ پرواز در هفته رسید.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ تا ۳۰ شهریور امسال ۲۵۰ پرواز برنامه ای و ۷۵۰ پرواز فوق العاده جمعاً یک هزار پرواز در مسیر نجف و بغداد داشته باشیم.

محمدی بخش بیان کرد: البته ظرفیت پذیرش فرودگاه‌های عراق نیز مهم است ما میانگین جابه جایی ۱۰۰ هزار زائر را در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سهمیه خاصی برای هیچ ارگان و نهادی در نظر نگرفتیم گفت: تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد ارائه خدمات به زوار به صورت مناسب انجام شود.

محمدی بخش درباره امکان حضور شرکت های هواپیمایی خارجی در انجام پروازهای اربعین گفت: این موضوع مصوبات خاص لازم دارد و نسبت به قیمت های ما امکان پذیر نیست، البته شرکت های خارجی هم می‌توانند این کار را بکنند اما باید ظرفیت فرودگاه‌های نجف و بغداد وجود داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در هفته جاری سفری به نجف و بغداد خواهیم داشت و در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی عراق ظرفیت فرودگاه‌های نجف و بغداد و محدودیت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امسال قیمت بلیت برای مسیر رفت و برگشت پرواز اربعین ۶ میلیون تومان تعیین کردیم که 2.5 میلیون تومان آن را فرودگاه‌های عراق دریافت می‌کنند همچنین تاکید کردیم عرضه بلیت صرفاً از طریق شرکت‌های هواپیمایی و سایت آنها انجام شود تا اگر مشکلی رخ داد شرکت‌ها به ما پاسخگو باشند.

محمدی بخش تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که استقبال چشمگیری از پروازهای اربعین انجام شود و قطعاً نمی‌توانیم پاسخگوی همه تقاضاها باشیم.

* 10 هزار بلیت پرواز اربعین در روز اول عرضه فروخته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در روز اول عرضه بلیت پروازهای اربعین ۱۰ هزار بلیت فروخته شد.

وی تاکید کرد: امکان ایجاد بازار سیاه از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای بلیت تا وجود ندارد.روز اول سایت برخی شرکت ها دچار مشکلاتی شد اما به مرور رفع شد.

وی تاکید کرد: زوار توجه کنند که عرضه بلیت به صورت پلکانی انجام می شود و روزهای آبنده هم بلیت موجود است.ضمن آنکه تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از روز اول نظارت‌ها را انجام می دهد.

* آیین نامه حقوق مسافر تا ماه آینده نهایی می شود

وی درباره آیین نامه حقوق مسافر گفت: این آیین‌نامه چندین بعد دارد پیش‌نویس آن در سازمان هواپیمایی کشوری نهایی شده است و تا ماه آینده جمع‌بندی و ابلاغ می‌شود با اجرای دقیق آیین نامه حقوق مسافر بخش زیادی از نارضایتی ها رفع خواهد شد.

* فروش دلاری بلیت هواپیما نداریم

محمدی بخش با بیان اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما نداریم گفت: این موضوع زمانی رخ داد که اتباع سایر کشورها در مبدا بلیت را به صورت دلاری خریداری کرده بودند در حال حاضر با توجه به ابلاغ وزیر راه فروش بلیت دلاری نداریم.

وی ادامه داد: در این باره سه شرکت هواپیمایی و چند آژانس متخلف به مقام قضایی معرفی شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت مهر سال گذشته ۹۰ فروند هواپیمای عملیاتی داشتیم اما امروز 175 فروند هواپیمای فعال و درواقع 160 فروند هواپیمای عملیاتی داریم.

* 11 فروند هواپیمای باری داریم/ جمعا 550 فروند هواپیما می خواهیم

وی اظهار کرد: ۱۱ فروند هواپیمای باری داریم که از ایران به نقاط مختلف دنیا و از پنج قاره دنیا به ایران بار حمل می کنند.

وی گفت: ۵۵ فرودگاه غیرنظامی و 9 فرودگاه نفتی داریم اما فقط ۱۷۵ فروند هواپیمای فعال داریم که با این تعداد ناوگان نمی خواند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حوزه طراحی، دانش و ساخت هواپیمای مسافری محدودیتی نداریم و امروز تکلیف ما این است که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توانسته ایم با ظرفیت های دانش بنیان هواپیماهای زمین گیر را وارد چرخه عملیاتی کنیم همچنین هواپیما هم وارد کشور می‌شود و با این ظرفیت فرودگاه‌های کشور حداقل ۵۵۰ فروند هواپیما لازم داریم که یا باید خریداری کنیم، همچنین هواپیماهای زمین گیر را عملیاتی کنیم و هواپیما هم خود بسازیم تا به این رقم برسیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته