این مرد خبیث اپل آیدی فروش کلاهبردار است ! / هشدار رییس پلیس فتای تهران


این مرد خبیث  اپل آیدی فروش کلاهبردار است ! / هشدار رییس پلیس فتای تهران

به گزارش رکنا: رئیس پلیس فتای تهران از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی اینترنتی با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تعدادی از شهروندان خبر داد.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تلفن همراهش از وی اخاذی کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت مدتی قبل یک دستگاه تلفن همراه آیفون خریداری کردم و یک کارت اپل آیدی نیز خریداری و فعال کردم و اکنون بعد از گذشت چندماه گوشی بنده قفل شده و شخصی ناشناس برای من پیام می‌گذارد که در قبال اخذ وجه دستگاه من را باز می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند مجرم دامنه بزرگی از اپل آیدی در اختیار داشته و با چاپ اطلاعات آن‌ها بر روی کارت‌های اپل آیدی، این کارت‌ها را در فروشگاه‌های موبایل و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسانده و پس از مدتی باتوجه به اینکه کلیه اطلاعات اپل آیدی را در اختیار داشته با قفل کردن دستگاه خریداران اقدام به اخاذی از آنان می‌کرده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه اقدامات تخصصی خود و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

این مقام سایبری بیان کرد: مجرم پس از حضور در پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله دیحیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی گفت بعد از گذشت مدتی از فروش کارت‌های اپل آیدی باتوجه به اینکه اطلاعات آن‌ها را در اختیار داشتم اقدام به قفل کردن دستگاه‌ها می‌کردم و از طریق تلفن همراه شکات از آن‌ها در قبال باز کردن تلفن همراهشان درخواست وجه می‌کردم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای دریافت اپل آیدی و یا دیگر اطلاعات محرمانه و شخصی به افراد غریبه و ناشناس مراجعه نکنند و پس از دریافت اپل آیدی از فروشگاه‌های معتبر گذرواژه و ایمیل پشتیبان اولیه را تغییر دهند و از رمز عبور ایمن و قوی برای اپل آیدی خود استفاده کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد