وزیر راه: وام دهک‌های پایین از محل صندوق تامین مسکن پرداخت می‌شود


وزیر راه: وام دهک‌های پایین از محل صندوق تامین مسکن پرداخت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از آماده‌سازی بسته تامین مالی مسکن برای دهک‌های درآمدی خبر داد و گفت: بخشی از سهم وام دهک‌های پایین از محل دارایی صندوق تامین مسکن پرداخت می‌شود.

وزیر راه: وام دهک‌های پایین از محل صندوق تامین مسکن پرداخت می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست، «رستم قاسمی» شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی مسکن افزود: سهم وام دهک‌های پایین برای تهیه مسکن از محل صندوق ملی مسکن پرداخت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون ۵۰۰ هزار مسکن برای اعضای کمیته امداد و بهزیستی درحال ساخت داریم که مصوبه امروز شورای عالی مسکن شامل آنها می شود و تا سال آینده واحدها تحویل آنها خواهد شد. برای سایر دهک‌های پایین در جلسه آینده نیز تصمیم گیری می شود.

قاسمی افزود: بنا شد وزارتخانه‌ها هم در قالب نهضت ملی مسکن برای کارکنان خود تامین مسکن کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارت راه در راستای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد: در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و همچنین برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته و ساخت و ساز این واحدها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف مدت زمان کوتاهی نیز با کمک دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، زمین اختصاص خواهد یافت.

قاسمی همچنین با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت بخشی از واحدهای مسکونی را تحویل داده و این واحدها در حال ساخت هستند، گفت: استانداری‌ها باید پس از بررسی‌های لازم، زمین مورد نیاز متقاضیان برای ساخت و ساز را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در هر استانی که زمین در اختیار مردم قرار داده شده، باید ظرف یکسال و نیم پس از آن، خانه ساخته شود و همچنین وزارت راه و شهرسازی برنامه دارد تا با روش‌های «ساخت تدریجی»، «ساخت گروهی» و «ساخت با واگذاری به استانداری‌ها» روند ساخت و ساز در کشور را تسریع بخشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طی توافقنامه با بنیاد مسکن مقرر شده تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط این سازمان به مردم تحویل داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است