درجات علمی حجت الاسلام حسینیان در سایه نام پرآوازه اش در عالم سیاست نادیده گرفته شده است


درجات علمی حجت الاسلام حسینیان در سایه نام پرآوازه اش در عالم سیاست نادیده گرفته شده است

وزیر فرهنگ با بیان این که مطالعه آثار حجت الاسلام حسینیان، اطلاعات علمی دقیق و مطابق با روح انقلاب اسلامی را به مخاطب منتقل می کند، گفت: ویژگی های علمی مرحوم حجت‌الاسلام‌ حسینیان در سایه نام پرآوازه اش در حوزه سیاسی اجتماعی کمتر به چشم آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ عصر امروز پنجشنبه دهم شهریورماه در مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام روح الله حسینیان، رییس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: تصویر این روحانی مجاهد در فضای عمومی جامعه بیشتر با مشی انقلابی و صراحت لهجه در موضوعات سیاسی و اجتماعی گره خورد و مهمترین ویژگی ایشان، مطالعات علمی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی بود.

اسماعیلی ادامه داد: به عنوان یک معلم تاریخ و علوم سیاسی و پژوهشگر انقلاب اسلامی، آثار حجت الاسلام حسینیان به خصوص مجموعه پنج جلدی انقلاب اسلامی، واجد شرایط تاریخ نگاری دقیق، علمی و کامل است.

وزیر فرهنگ افزود: مخاطب با مطالعه آثار حجت الاسلام حسینیان اطلاعات جامع و مطابق با روح انقلاب اسلامی را دریافت می کند. به همین خاطر می توان گفت ویژگی علمی شخصیت ایشان در سایه نام پرآوازه او در سیاست نادیده گرفته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز که روحیه انقلابی در کشور رو به گسترش است نیاز به معرفی شخصیتی چون حجت الاسلام حسینیان بیش از پیش احساس می شود.

وی ابراز امیدواری کرد آثار ستودنی این روحانی مجاهد، چه کتاب های تاریخی و چه کتاب های مرتبط با مطالعات قرآن مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیات حجت الاسلام حسینیان گفت: عشق به امام(ره) از ویژگی های بارز شخصیتی حجت‌الاسلام حسینیان به شمار می‌رود که این خصوصیات در همه فعالیت هایش موج می زد؛ چنان که در گفتگو با ایشان همواره حس عشق همه جانبه به امام(ره) به مخاطب منتقل می شد، شاید در کمتر کسی بتوان این میزان عشق و علاقه به ولایت و پایمردی در مسیر آرمان های انقلاب را پیدا کرد.

اسماعیلی با یادآوری خاطراتی از رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ایشان در مواجهه با پرسش های تاریخی، با بهره گیری از حافظه مثال زدنی خود، پاسخ هایی دقیق و کامل ارائه می داد.


وی همچنین در پایان با اشاره به علاقه حجت الاسلام حسینیان به سید و سالار شهیدان، گفت: در سال های واپسین عمر، حال عمومی ایشان چندان مساعد نبود اما شرکت در راهپیمایی اربعین را ترک نمی کرد.

گفتنی است مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام روح الله حسینیان با حضور علاقه مندان به این روحانی مجاهد در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

پایان پیام/722

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک