برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد مقدس


برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد مقدس

بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های کارکنان ارتش و خواهران شاغل از پنجم شهریور ماه شنبه توسط سازمان عقیدتی سیاسی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی و منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های کارکنان ارتش و خواهران شاغل در ارتش و برگزاری آن در مشهد مقدس گفت: بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های کارکنان ارتش و خواهران شاغل از پنجم شهریور ماه شنبه توسط سازمان عقیدتی سیاسی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی و منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

وی در خصوص برگزاری مسابقات قران ارتش در فضای مجازی در دوران کرونا افزود: این مسابقات به این دلیل در این شهر برگزار می شود که حافظان و خانواده های آنها با توجه به موضوع کرونا و خروج از این بیماری، این مسابقات به شکل حضوری برگزار می شود.

وی افزود: ما تلاش کردیم در کنار برگزاری این مسابقات فضای معنوی را در مشهد مقدس فراهم کنیم و شرکت کنندگان از پایگاه فرهنگی جهان اسلام لذت ببرند و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را نیز به عنوان خاطره فراموش نشدنی از این دوره از مسابقات به یاد داشته باشند و توان و روحیه معنوی خود را افزایش دهند. سرهنگ میدانی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات با توجه به حضور خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش تعداد قابل ملاحظه ای از منتخبین پنج نیرو؛ نیروی زمینی، نیروی پدافند، نیروی هوایی، نیروی دریایی و ستاد آجا مجموعه منتخبین در چهار بخش همسران، فرزندان دختر و پسر و خواهران شاغل ۷۴۹ نفر در این مسابقات شرکت کردند و این اولین سالی است که به گفته داوران همه شرکت کنندگان در این مسابقات حضور یافتند و غیبتی از طرف شرکت کنندگان نداریم.

میدانی اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان به تفکیک فرزندان پسر ۲۳۳ نفر، فرزندان دختر ۲۳۰ نفر، همسران ۱۸۰ نفر، خواهران شاغل ۱۰۶ نفر که مجموعا ۷۴۹ نفر در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵، ۲۰ و کل قرآن کریم است و همچنین رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و رشته مفاهیم از تفسیر جزء ۲۲ از تفسیر آیت الله مکارم شیرازی در دو مقطع دیپلم و از دیپلم به بالا برگزار شد البته برای فرزندان پسر رشته اذان نیز برگزار می شود. منتخبین در چهار گروه داوری با حضور ۲۱ داور انتخاب می شوند.

وی اظهار کرد: در تعامل با مرکز امور قرآنی اوقاف لیست داوران از آنها اخذ شد و از ظرفیت داوران مشهد مطلع شدیم و از داوران استان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده از تمامی داوران در کشور در جهت عدالت و تکریم شخصیت داوران در استان ها از داوران بومی استان بهره بردیم.


وی گفت: حفظ یک جزء در تمام سطوح سنی برگزار شد تا انگیزه ای برای حافظان قرآن باشد. در حاشیه مسابقات با برنامه ریزی انجام شده هر حافظ و قاری می داند که در چه ساعتی در محل مسابقات حضور یابد و در بقیه روزها به کارگاه های آموزشی پیش بینی شده زیارت حرم مطهر، بازدید از مراکز فرهنگی و دیدنی مشهد مقدس و شرکت در مراسم آیینی و سایر برنامه ها استفاده می کنند.

سرهنگ میدانی با اشاره به حضور شرکت کنندگان شش تا هفت سال خاطرنشان کرد: این شرکت کنندگان به همراه والدین در این مسابقات حضور یافتند. در این دوره از مسابقات شاهد حضور حافظان بالای ۵۰ سال نیز بودیم و این موضوع نشان می دهد که همه گروه ها از تمام سنین در ارتش به قرآن توجه دارند و این نکته بسیار مهمی است که در این دوره از مسابقات به چشم می خورد. وی اظهار کرد: در پایان مسابقات ۲۵۰ نفر از شرکت کنندگان فردا در تالار قدس حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می شود، مورد تجلیل قرار می گیرند. سخنران این مراسم ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی حجت الاسلام محمدحسنی است.

وی گفت: این منتخبین به مسابقات نیروهای مسلح در سال آینده راه می یابند تا بتوانند از این سه سالی که در مسابقات خانواده ها برگزار شد و هر سه سال ارتش جمهوری اسلامی ایران به کسب مقام اول نایل شد از امتیاز و رده و موقعیت خود دفاع کنند تا بتوانیم برای چهارم سال در مسابقات نیروهای مسلح برگ زرین دیگری را از افتخارات ارتش به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: از ریاست عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی و فرماندهی محترم این نیرو که میزبان این دوره ازمسابقات بودند و همچنین اداره عقیدتی سیاسی و فرماندهی منطقه شمال شرق و فرماندهی پدافند هوایی این نیرو و تمام دست اندرکاران در برگزاری این مسابقات تشکر می کنم.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش