وقتی منتظران به میدان مدیا می‌آیند


وقتی منتظران به میدان مدیا می‌آیند

«اهل‌بیت مدیا» واحد رسانه‌ای موسسه مصاف ایرانیان در حوزه مداحی و سخنرانی است که محرم سال ۱۳۹۹ پا به عرصه گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، «اهل‌بیت مدیا» واحد رسانه‌ای مؤسسه مصاف ایرانیان در حوزه مداحی و سخنرانی است که محرم سال ۱۳۹۹ پا به عرصه گذشت. «سجاد کیمیایی» مدیر «اهل بیت مدیا» از فعالیت‌های «اهل‌بیت مدیا» برایمان می‌گوید.

ایده ایجاد اهل‌بیت مدیا

اولین سالی که کرونا آمده بود، غصه خیلی‌ها در محرم، منحل شدن هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری بود. کیمیایی با یادآوری آن روزها می‌گوید: «اولین سالی که کرونا آمده بود، دو روز قبل از محرم، آقای رائفی‌پور گفتند جایی را راه بیندازیم برای کسانی که به خاطر کرونا نمی‌توانند به هیئت بروند. حداقل در فضای مجازی سعی کنیم به اندازه خودمان پرچم امام حسین (ع)‌ را بالا نگه داریم تا روضه و توسل مردم به امام حسین (ع) زمین نماند.

ابتدا ایده‌اش فقط یک کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام برای بازنشر مداحی و سخنرانی بود. هدف این بود که معارف اهل‌بیت و هر نوع مدیایی را که درباره اهل‌بیت تولید می‌شود انتشار دهیم، ولی با فیلترهای خاص مؤسسهٔ مصاف. ما در تمام مناسبت‌های قمری و بعضی مناسبت‌های شمسی محتوای مرتبط منتشر می‌کنیم. البته کم‌کم کار گسترده‌تر شد و با همکاری مداحان سرشناس کشور، به تولید پرداختیم.».

کیفیت کارمان را افزایش دادیم

مدیر «اهل‌بیت مدیا» با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ توقعات از واحد بالاتر رفته بود می‌گوید: «باید کیفیت کارمان را افزایش می‌دادیم. بنابراین کادرمان را تکمیل کردیم و دایره کار را گسترش دادیم.

در اینستاگرام همه به دنبال کاری هستند که هویت بصری خوبی داشته باشد. باید کار خوب را خوب نمایش داد. روی کیفیت کار کردیم. یک سری کارها را با طراحی خودمان یا سفارش مادحین عزیز در استودیو ضبط و تدوین کردیم. بعد گروه ترجمه را راه انداختیم که بعضی از مداحی‌ها و سخنرانی‌ها را به عربی و انگلیسی برمی‌گردانند. الان یک کادر حرفه‌ای در زمینهٔ تدوین، ترجمه و طراحی گرافیک داریم.

یکی از تولیدات ما که شبکه‌های مختلف تلویزیونی هم آن را پخش کردند، تجمیع سرود «سلام فرمانده» به زبان‌های مختلف بود. از هر زبان یک بند انتخاب کردیم و کنار هم گذاشتیم که بسیار زیبا شد.».

وقتی منتظران به میدان مدیا می‌آیند

گروه اهل‌بیت مدیا، اهل‌بیتی کار می‌کنند

کیمیایی درباره گروه گرداننده اهل‌بیت مدیا می‌گوید: «در اهل‌بیت مدیا حدوداً ۴۰ نفر هستیم که ۱۰ نفر به‌صورت ثابت و حضوری کار می‌کنند. سال اول در دفتر ما همه فی سبیل‌الله کار می‌کردند. اما با تعدادی بانی و خیر صحبت کردیم و توانستیم برای بعضی از دوستان مبلغ جزئی حقوق در نظر بگیریم. در حدی که شاید فقط هزینه رفت‌وآمدشان را تأمین کند. بقیهٔ دوستان هم فی سبیل‌الله کار می‌کنند.

بچه‌ها تا کارشان را تمام نکنند از دفتر نمی‌روند. چون با جان و دل کار می‌کنند، برکت کار و اثر آن بر مخاطب زیاد است. از کشورهای مختلف با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند کارها را ترجمه و منتشر می‌کنند.».

امام زمان هوایمان را دارند

مدیر «اهل‌بیت مدیا» از نگاه ویژه امام زمان به کارکنان و دفتر این گروه می‌گوید: «مدیر واقعی این دفتر امام زمان (عج) است. چون هر جا به مشکل برخورده‌ایم، از جایی که انتظار نداشته‌ایم راهی برایمان باز شده. این قطعاً نظر لطف خود امام زمان (عج) است.

وقتی منتظران به میدان مدیا می‌آیند

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی