مسجدی که پایگاه کشف و پرورش استعدادهای نمایشی در شهرستان فارسان است


 مسجدی که پایگاه کشف و پرورش استعدادهای نمایشی  در شهرستان فارسان است

کانون انصارالمهدی(عج) علاوه بر پیشتازی در حوزه تئاتر و نمایش و استعدادیابی بچه‌های مسجد در این عرصه، در حمایت از دانش‌آموزان محروم و نیازمندان نیز فعال است و توانسته با کمک بچه‌های مسجد گره‌گشایی‌های متعدد از مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «انصار المهدی(عج)» گوجان شهرستان فارسان از توابع شهرکرد یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در استان چهارمحال و بختیاری است، این کانون فعالیت های گسترده ای در زمینه های قرآنی، فرهنگی، هنری و تشکیل اردوهای جهادی انجام داده است و در رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه برتر در رواق نمایش شد.

«فاطمه جعفری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری انصار المهدی(عج) اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری، برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای کشف استعدادهای نهفته در این شهرستان است و در همین راستا توانستیم، نیروهای خلاق و توانمند در عرصه هنری را شناسایی کنیم و اعضای این کانون در رویداد ملی فهما در رواق نمایش جزء کانون های پیشتاز بوده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی مقدماتی تئاتر، استعدادیابی کودکان و نوجوانان شهر جهت دعوت به تئاتر بچه های مسجد با حضور اساتید مجرب و با مشارکت حوزه هنری و ستاد فهما استان، برگزاری سلسله جلسات بصیرت ‌افزایی برای نسل جوان، برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای از دیگر برنامه های این کانون فعال مسجدی است.

استعدادیابی از بچه های محله

وی با اشاره به ویژه برنامه های استعدادیابی این کانون در رشته های هنری و نمایشی گفت: برنامه های هنری این کانون با هدف ارزیابی و احصای ظرفیت‌های موجود، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور برگزار می شود.

جعفری با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی کانون انصارالمهدی(عج) افزود: برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، شرکت در پویش ملی «فدای دخترم»، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم و نمایش با هدف آشنایی اعضای کانون با تفکر انتقادی در عرصه تولیدات رسانه ای از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) فارسان است.

حمایت از محرومان

وی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: ضدعفونی و گندزدایی مسجد و معابر و محلات، توزیع هشت مرحله بسته های معیشتی بین نیازمندان از جمله گوشت گرم که به همت موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا انجام شد و توزیع بسته های بهداشتی طی چندین مرحله به نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا از دیگر برنامه های این کانون در خدمت رسانی به محرومان بوده است.

کارگاه آموزش بافتنی

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) ادامه داد: اجرای فعالیت های شاخص در محورهای فرهنگی، مذهبی، اجرای سرود در جشنواره های ملی و کسب رتبه های برتر و اجرای مسابقات کتابخوانی، راه ‌اندازی کارگاه آموزش بافتنی برای بانوان از دیگر برنامه های کانون انصارالمهدی (عج) است.

وی به برنامه های این کانون در محور کمک رسانی به محرومان اشاره و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های شیرینی یلدای کودکان نیازمند با توزیع بسته های نوشت افزار در رزمایش همدلی مومنانه، تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از جمله برنامه های این کانون در این زمینه است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان