عصر شعر دیدار/ برای فارسی قیام کنیم و اهتمام داشته باشیم


عصر شعر دیدار/ برای فارسی قیام کنیم و اهتمام داشته باشیم

عصر شعر دیدار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شاعران، اصحاب قلم و هنرمندان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان عصر شعر دیدار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شاعران، اصحاب قلم و هنرمندان شهرستان ری برگزار شد.

خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: زبان فارسی به عنوان یکی از ریشه های مهم فرهنگ و هنر کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما باید به فارسی سخن گفتن خود افتخار کنیم.

وی افزود: تا 300سال پیش فارسی پرگفتگوترین زبان در آسیای میانه و شبه قاره هند بود و کشف حقایق علمی و دستیابی به تازه ترین علوم مستلزم یادگیری و تسلط بر زبان فارسی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یاد گرفتن زبان فارسی خوب است، اما باید در نوشتار، تولیدات هنری و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری بروز و ظهور داشته باشد.

وی به بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب در همین رابطه اشاره کرد که فرمودند: «کاری کنید که 50 سال آینده اگر کسی خواست علم تازه ای را پیدا کند مجبور باشد زبان فارس را بیاموزد» و ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا این مهم محقق شود و افراد جامعه در آینده به فارسی سخن گفتن خود افتخار کنند.

ایشان وعده داد: در همین راستا اصلاح نمودن تابلوهای اصناف و تبلیغاتی سطح شهر از لحاظ ممنوعیت بکار گیری نام های بیگانه و استفاده از نام های فارسی و همخوانی با فرهنگ غنی ایرانی یکی از برنامه های اداره کل است که به یاری خدا بعد از ایام اربعین حسینی در دستور کار است.

خراسانی زاده با تاکید بر رویکرد فرهنگی دولت بر تلاش در جهت حفظ و پاسداشت فرهنگ و آرمان های بلند و آینده فرهنگ و هنر ایران اسلامی گفت: فارسی دغدغه مشترک ادبیات ماست و همه ما باید برای فارسی قیام کنیم و اهتمام داشته باشیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: باید برای آینده فرهنگ و هنر و احیای تمدن با شکوه و افتخار ایران تلاش کنیم و آنچه که خوب است را خوب انجام دهیم و این مهم با کمک و مشارکت تشکل های مردمی، گروه های تخصصی و انجمن های ادبی انجام پذیر است.

در ادامه سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری هم ضمن تشکر و قدردانی از حضور حداکثری هنرمندان و شاعران شهرستان، معرفی توانمندیهای ادبی شاعران آیینی، گرامیداشت و پاسداشت مضامین و مناسبت های اربعین حسینی و هفته دولت و برقراری ارتباط و تعامل بین شعرا را از اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

در بخش دیگری از مراسم، مهدی بهرامی با نوای عاشورایی و اجرای مداحی در عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فضای مراسم را به شور حسینی عطرآگین کرد.

در حین مراسم نیز کارگاه زنده خوشنویسی با موضوع ایام محرم و نقاشی با موضوع هفته دولت، توسط خانمها کمالی و شاه ملکی اجرا شد که آثار خلق شده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی پناه معاون امور فرهنگی و رسانه ای، از کتب خانم فاطمه کرمانی با عناوین: سلام بر حسین(ع)، حجاب زینبی و طبیعت ایران سرافراز و همچنین کتب آقای کیوان محب خسروی با عناوین: مجموعه شعر حوض کاشی، پس از باران و حوض قصه رونمایی شد.

همچنین از خدمات ارزنده و شایسه حاج محمود صادقی از خیرین شهرستان ری نیز تقدیر شد.

شاعرانی که در این عصر شعر به اجرای شعر خوانی پرداختند عبارتند از: آقایان عبدالمجید فرایی، محمد مهدی آقاسی، محمد صادق گلشناس، محمد مبشری، کیوان محب خسروی، علی نصرآبادی، احسان زنگنه و خانم ها الهام افشاری، منصوره یاری پور،فاطمه قنواتی، رقیه آذری فر، الهام صفالو، اعظم موخواه و ناهید ایرانی نژاد.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل