قیس الخزعلی خواستار تشکیل دولت عراق در اسرع وقت شد


قیس الخزعلی خواستار تشکیل دولت عراق در اسرع وقت شد

دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق با تمجید از مردم عراق و الحشدالشعبی، خواستار تشکیل دولت عراق در اسرع وقت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل العالم، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، درباره آخرین تحولات عراق واکنش نشان داد و ضمن تقدیر از مردم عراق، خواستار تشکیل دولت عراق در سریعترین زمان ممکن شد.

وی طی بیانیه‌ای‌، ضمن تقدیر از همه مردم عراق برای رنج‌هایی که طی مدت اخیر کشیده‌اند، تاکید کرد: «الحشد الشعبی بار دیگر ثابت کرد که سوپاپ اطمینان است و کشور را حفظ کرد».

دبیرکل عصائب اهل الحق بر ضرورت بازخواست تمام کسانی که قانون را نقض کرده‌اند و نیز افرادی که چهره‌های آن‌ها مشخص بود و اقدام به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی کردند، تاکید کرد.

قیس الخزعلی در ادامه تاکید کرد: «پارلمان باید بر اساس قانون اساسی تشکیل جلسه داده و دولت را تشکیل دهد. وضعیتی که داریم بسیار بد است، چون پارلمان تعطیل شده و دولت از هم پاشیده است.. فرمانده کل نیروهای مسلح نیز به وظیفه خود در حفظ امنیت و ثبات عمل نکرد».

این در حالی است که دیروز (سه شنبه، ۳۰ آگوست)، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، با حضور در نشستی خبری در نجف اشرف، برای درگیری‌های خونین اخیر در عراق از مردم این کشور عذرخواهی کرد و برای خروج طرفداران خود از تحصن، ضرب‌الاجل یک ساعته تعیین کرد.

رهبر جریان صدر یک روز پیش از این اتفاق، با اعلام تصمیمش مبنی بر کناره‌گیری از سیاست، کشور عراق را وارد فاز جدیدی از درگیری‌ها کرده بود. وی در این استعفاء گفته بود که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

در پی صدور بیانیه استعفای الصدر، آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز دچار آشفتگی شده و برخی نیز اقدام به حمله به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند. درگیری این افراد با نیروهای امنیتی عراق تا دیروز ادامه داشت و رسانه‌ها گزارش دادند که این اغتشاشات، منجر به کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن ۷۰۰ تن دیگر شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو