جاذبه شهر «بمبئی» برای مبلغان حسینی از سراسر جهان


جاذبه شهر «بمبئی» برای مبلغان حسینی از سراسر جهان

روزنامه تایم آف ایندیا درباره علت جذابه شهر بمبئی برای مبلغان و خطبای حسینی سراسر مناطق جهان به منظور برپایی مراسم مجالس حسینی نظرسنجی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، علمای دین و مبلغان حسینی در نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه تایم آف ایندیا به این پرسش پاسخ دادند که چرا بمبئی خطبای مسلمان را از سراسر مناطق جهان جذب می کند و راز آن چیست؟

سید عقیل الغریفی، خطیب حسینی مقیم لندن در این باره می گوید: دعوتنامه های بسیاری از کشورهای مختلف برای برپایی مجالس حسینی در عاشورای امسال دریافت شد، اما ترجیح داده است که شهر بمبئی را که در وفاداری به اهل بیت(ع) صادق است، انتخاب کند.

سید الغریقی برای دومین سال متوالی در مراسم احیای عاشورای حسینی در مسجد مشهور این شهر که قدمت آن به بیش از 160 سال پیش بازمی گردد، شرکت کرده است.

الغریفی در سخنرانی های دینی خود بر اهمیت کار اصول امام حسین(ع) و انقلاب بزرگ ایشان تاکید کرد و گفت: این مسئله مهم است که جهان این نهضت بزرگ انسانی را بشناسد.

وی ادامه داد: عزاداری بر مصیبت کربلای معلی، غلو و اندوه نیست، زیرا برای شیعیان، روش و سبک زندگی است. ما بر استمرار این سنت در احیای سالروز شهادت امام حسین(ع) تاکید داریم. همچنین مردم را بر ایستادگی دربرابر حکام مستبد و رژیم ظالم در هرمکانی تشویق می کند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که میرزا محمد آثار، عالم و خطیب فقید برپایی مجالس عاشورایی در شهر بمبئی را 58 سال از دست نداد.

به گفته علمای دینی و وبلاگ نویسان، شهر بمبئی آهنربایی است که خطبا و مبلغان حسینی را جذب می کند تا مصیبت های اهل بیت(ع) را در میان مردمش احیا کنند.

«شیخ عابد بلگرامی» دومین خطیب حسینی است که جذب این شهر شده است، وی اصالتا اهل حیدراباد است. اما در طول 24 سال گذشته ماه های محرم و صفر را در بمبئی سپری کرده است. به طوری که سخنرانی های دینی اش را در تعدادی از حسینیه ها و مراکز اسلامی و منازل مردم بمبئی برگزار کرد.

این جذابیت برای برپایی مراسم عزاداری تنها به خطبای حسینی و مردم محدود نمی شد، بلکه پس از پخش این مراسم عزاداری از شبکه ها و پایگاه های اجتماعی، بیندگان 30 کشور از سراسر جهان این مراسم را دنبال می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان