«از مسجد من بازدید کن» / طرح ملی روز 11 سپتامبر برای آشنایی با اسلام در انگلیس


«از مسجد من بازدید کن» / طرح ملی روز 11 سپتامبر برای آشنایی با اسلام در انگلیس

صدها مسجد در سراسر انگلیس در روز ۱۱ سپتامبر درهای خود را به سوی عموم مردم باز می کنند تا آنها را با اسلام و ارزش های آن آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «expressandstar»، مسجد «سرزمین سیاه» در انگلیس یکی از صدها مسجد در سراسر این کشور است که درهای خود را برای پذیرایی از غیرمسلمانان باز می کنند.

مرکز اسلامی و مسجد «عایشه» در والسال نیز در برنامه «از مسجد من بازدید کن» که یک طرح ملی تدارک دیده شده از سوی شورای مسلمانان بریتانیا است،شرکت می کنند.

این رویداد در روز یکشنبه، 11 سپتامبر برگزار خواهد شد و بیش از 250 مسجد را در سراسر کشور تشویق می‌کند تا روز درهای باز را برای استقبال از همسایگان خود از همه ادیان به منظور ایجاد پل های ارتباطی در میان جوامع برگزار کنند.

کمپین «از مسجد من بازدید کن» به مساجد این امکان را می دهد که بخشی از یک رویداد سراسری باشند که در آن مساجد در سراسر بریتانیا می توانند درهای خود را در یک روز به روی غیرمسلمانان و عموم مردم باز کنند.

با توجه به تقاضای مردم، این ابتکار به بیش از 250 مسجد در حال حاضر افزایش یافته است و نمایندگان مجلس و دیگر سیاستمداران ارشد از جمله نخست وزیر، رهبر مخالفان و شهرداران از مساجد محلی خود بازدید می کنند.

مراسم امسال اولین باری است که از سال 2019 به دلیل همه‌گیری کووید-19 برگزار می‌شود .

هارون رشید، رئیس مسجد عایشه گفت که این مسجد از اینکه می‌تواند دوباره درهای خود را به روی عموم باز کند، خوشحال است.

وی گفت: پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا ما مشتاقانه منتظریم تا ساکنان جدید و قبلی والسال را ببینیم تا بفهمیم مسجد چیست، نقش آن در جامعه بزرگ والسال چیست و مسلمانان چه می‌کنند.

رشید افزود: ما از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر باز هستیم و تورهای راهنما در مسجد، نمایشگاه هارا برگزار می کنند.

محمد عارف، رئیس موقت اتحادیه سازمان‌های مسلمان والسال نیز گفت: مسجد عایشه، مانند بسیاری از مساجد دیگر والسال، سالانه درهخای خود را به روی عموم مردم باز می کند.

وی افزود: کار بین ادیان در والسال و مسجد عایشه برای ما بسیار مهم است و دیگران در فعالیت های میان ادیانی بسیار فعال هستند، به طور منظم از کلیساهای محلی خود و سایر مکان های عبادت بازدید می کنند، با جماعت خود ارتباط برقرار می کنند و این روابط را در طول سال از طریق رویدادهای منظم حفظ می کنند.

این رویداد از ساعت 11 صبح یکشنبه 11 سپتامبر آغاز می شود و تا ساعت 4 بعد از ظهر در مسجد عایشه و مرکز اسلامی در خیابان راتر در والسال ادامه دارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد