جزئیات تازه از ارز دیجیتال ملی


 جزئیات تازه از ارز دیجیتال ملی

پس از انتشار نسخه ابتدایی و ناقص سند پروژه ریال دیجیتال در ابتدای هفته، به‌تازگی نسخه کامل این سند منتشر شده است؛ اما بانک مرکزی هنوز هم اطلاعیه‌ای درباره محتوای این پیش‌نویس صادر نکرده است.

به گزارش بنکر (Bankerاین فایل، نسخه شماره یک پیش‌نویس سند پروژه ارز دیجیتال ملی ایران است و آن‌طور که در متن پیش‌نویس گفته شده، این سند همچنان در حال ویرایش است و نسخه نهایی نیست.

در صفحات ابتدایی، درباره هدف بانکی مرکزی از تهیه این سند گفته شده است:

هدف از تهیه این سند، ایجاد بستری به‌منظور تبیین اهداف، ابعاد، تهدیدها و فرصت‌های توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. با عنایت به ابعاد وسیع و ماهیت کمتر شناخته شده و بین‌رشته‌ای این پدیده، بررسی الزامات و اثرات توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی از جهات اقتصادی، فنی و کسب و کاری ضروری به نظر می‌رسد. این سند سعی دارد تا با مرور ابعاد مختلف مسئله، دورنمای مناسبی از مختصات ریال دیجیتال بانک مرکزی برای ذینفعان موضوع ترسیم نماید.

بخش اول این سند به توضیح تعاریف اولیه اختصاص داده شده و در بخش‌های بعدی درباره ابعاد فنی این پروژه، شامل چگونگی تولید و انتشار ریال دیجیتال، فرایند انجام تراکنش‌ها، مزایای پیاده‌سازی ارز دیجیتال ملی ایران، تهدیدها و هزینه‌های احتمالی و مواردی از این دست، توضیحات ارائه شده است.

بانک مرکزی در پایان این سند نیز از تمام کارشناسان فعال در حوزه‌های مرتبط خواسته است تا نظرات خود را برای این سازمان ارسال کنند.

گفتنی است علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، پیش‌تر اعلام کرده بود که ارز دیجیتال ملی ایران شهریور امسال به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

برای مشاهده فایل کامل کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها