کلاهبرداران در کمین زائران اربعین ! / شگردهایی که باید بدانید !


کلاهبرداران در کمین زائران اربعین ! / شگردهایی که باید بدانید !

حواداث رکنا: مراقب ترفند جدید کلاهبرداران در ایام اربعین حسینی تحت عنوان فروش لوازم پیاده روی اربعین با قیمت بسیار ناچیز باشید.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ «داود معظمی گودرزی»رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به فرا رسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بیان داشت: افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر فروش لوازم ارزان قیمت سفر، سفرهای ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و… با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام داده و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و جهت پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده روی اربعین با کمترین قیمت و یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند، هموطنان می‌بایست دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به متصور بودن افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف پلیس در فضای مجازی ، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای شهروندان در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: شهروندان می‌توانند جهت ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع‌رسانی نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک