پیش‌بینی بورس امروز / 4 سیگنال جدید برای سهامداران


پیش‌بینی بورس امروز / 4 سیگنال جدید برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز افت حدودا یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز شنبه با افت ۱۲ هزار و ۴۴۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز نوسانی باشد.

مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس اعلام کرد که پس از این شرکت‌های کارگزاری بدون داشتن مجوز حق مشاوره سرمایه‌گذاری و تحلیل سهام برای مشاوره را ندارند.(تجارت‌نیوز)

کارشناسان عقیده دارند که دریافت مجوز می‌تواند از سیگنال فروشی جلوگیری کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بورس افزایش دهد.

در پایان هفته گذشته، نرخ بهره بین بانکی و برای سومین هفته متوالی صعودی شد. به این ترتیب و مطابق اعلام بانک مرکزی، سود بازار بین بانکی در ۹ شهریور ماه با افزایش ۰٫۰۹درصدی به رقم ۲۰٫۷۴درصد رسید.(بانک مرکزی)

این افزایش و کاهش نرخ بهره بین بانکی به صورت هیجانی روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تا دی‌ماه با واگذاری ۴۱ درصد دیگر از سهم دولت در استقلال و پرسپولیس، مشکل مالکیت مشترک دو تیم برای کسب مجوز حرفه‌ای برطرف می‌شود.(ایرنا)

واگذاری ۴۰ درصد از سهام باقی مانده استقلال و پرسپولیس می‌تواند پول موجود در بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش دهد.

پیمان حدادی، سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: اگر گزارش‌های تحلیلی بورس تهران و فرابورس ایران و تصمیم نهایی هیئت مدیره سازمان بورس، در مورد افزایش دامنه نوسان در فصل پاییز مثبت باشد. امکان تغییر دامنه نوسان هم برای بازار اول و هم برای بازار دوم بورس و فرابورس ایران وجود دارد. در این صورت دامنه نوسان بازارهای اول به مثبت و منفی ۸ درصد و بازار دوم به مثبت و منفی ۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.(سنا)

افزایش دامنه نوسان می‌تواند صف‌های بازار سرمایه را کاهش دهد.

آخرین اخبار و گزارش‌های بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید