200 مدرسه غیرانتفاعی گلستان نیازمند مقاوم سازی و نوسازی هستند


200 مدرسه غیرانتفاعی گلستان نیازمند مقاوم سازی و نوسازی هستند

گرگان- مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: ۲۰۰ مدرسه در گلستان نیازمند مقاوم سازی و نوسازی بوده که ازاین تعداد ۷۰ مدرسه تخریبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فراهی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهارکرد: در گلستان ۲۰۰ مدرسه غیرانتفاعی نیاز به مقاوم سازی و نوسازی است که از این تعداد ۷۰ مدرسه تخریبی بوده و باید جابجا شوند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه در مجموع ۴۱۵ مدرسه غیردولتی در استان فعال است، افزود: به مدارس غیرمقاوم با رضایت و اطلاع رسانی والدین دانش آموزان، فرصت یک ساله داده می‌شود تا نسبت به مقاوم سازی آموزشگاه‌های خود اقدام کنند.

فراهی بیان کرد: در سال جاری، ۴۴ پروژه با ۲۹۲ کلاس درس در فضای ۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان اضافه کرد: استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان برای ۷۰۲ کلاس درس با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان انجام شده و در سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه غیر استاندارد از لحاظ سیستم گرمایشی نخواهیم داشت.

فراهی بیان کرد: طرح آسفالت و ایزوگام مدارس استان در ۱۱۰ هزار مترمربع با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزات آموزشی در دولت سیزدهم رشد پنج برابری داشته است، گفت: ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس استان خریداری شده که هفته آینده به صورت کاروانی به همه مدارس ارسال می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان بیان کرد: از سال گذشته ۴۰ تفاهم نامه خیری و ۲۰۲ کلاس درس با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به امضا رسیده است.

فراهی از اعزام چهار گروه جهادی از دانش آموزان گلستان برای بهسازی مدارس ایلام با هدف پذیرایی از زوار اربعین خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان