آزموده: شانس خوبی در بلگراد نصیب ایران شده/ در فرنگی‌کار نسبت به آزاد سخت‌تر است/ بنا جایگاه بزرگی دارد


آزموده: شانس خوبی در بلگراد نصیب ایران شده/ در فرنگی‌کار نسبت به آزاد سخت‌تر است/ بنا جایگاه بزرگی دارد

پیشکسوت کشتی گفت: باید امیدوار باشیم در نبود روسیه در قهرمانی جهان بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم.

ایوب آزموده در گفت وگو با رکنا، در خصوص شرایط فعلی کشتی ایران اظهار کرد: وضعیت چه در آزاد و چه در فرنگی کشتی‌گیران باکیفیتی در تیم ایران حضور دارند. اما به نظرم در کشتی آزاد به نسبت فرنگی شانس بالاتری برای کسب سکوی نخست داریم، زیرا مهره‌های خوبی در اختیار کادرفنی و نبود روسیه هم مزید بر علت است و باید بتوانیم از بزرگترین شانسی که در اختیارمان قرار گرفته استفاده و عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. اتفاق خوبی است که توانستیم در اُسلو چهار مدال بگیریم و امسال هم در نبود روسیه باید در تمام اوزان خوب نتیجه بگیریم و شکی هم در آن نیست خود محمد بنا به خوبی آگاه است با ترکیب خوبی که انتخاب کرده بتوانیم در بلگراد مانند همیشه سطح کشتی خودمان را به رخ دنیا بکشیم.

وی افزود: معتقدم در رشته فرنگی اکثرا رقابت سخت، دشوار و میلیمتری بین کشورها است و مدال‌ها هم در تمام اوزان بین کشتی‌گیران پخش شده اما باز شاید بتوان امیدوار بود همانند اُسلو در بلگراد هم خوش درخشید اما واقعأ کار برای رسیدن به سکوی نخست جهان سخت است. به هر حال سطح کشتی با گذشته دوره‌ای تفاوت زیادی کرده است. به طور مثال ما اگر در اتحادیه جهانی دارای نماینده باشیم اتفاق خوبی است اما این مساله باز هیچ کمکی به کشتی ما نمی‌کند، شاید تنها بتوانیم در بحث ناداوری‌ها شرایط را به سود خودمان تغییر دهیم.

پیشکسوت کشتی ایران درباره اینکه سطح کشتی ما چه تفاوتی با گذشته کرده تصریح کرد: سطح کشتی ما نسبت به گذشته خیلی بهتر است. خوشبختانه مربیان بادانشی نیز در اختیار داریم و خیلی زود هم خودشان را با علم روز دنیا آشنا می‌کنند. به طور مثال مربی مانند محمد بنا جایگاه بزرگی در کشتی دنیا دارد و کنار او کسی مانند حمید سوریان و .... حضور دارند که چگونه و در تمامی مسائل به پیشرفت کشتی فرنگی در دنیا کمک کنند. خوشبختانه در فرنگی نسبت به آزاد همیشه اتفاقات غیر ممکن بیشتر رخ داده و امسال هم باید منتظر این اتفاقات و شگفتی‌ها باشیم.

آزموده در مورد شرایط فعلی خودش گفت: پس از اتمام کارم در جمهوری آذربایجان اوایل سال ۲۰۱۶ که با موفقیت‌های بسیاری همراه بود، به آلمان بازگشتم و پس از آن خیلی زود برای مربیگری در یک باشگاه دانمارکی انتخاب شدم و تا سال ۲۰۱۸ این موضوع ادامه داشت. در همین سال مربیگری باشگاهی در آلمان به من سپرده شد هر چند متاسفانه اوایل سال ۲۰۱۹ به دلیل گسترده‌تر شدن بیماری کرونا مسابقات تعطیل شد و این اتفاق تا ابتدای سال ۲۰۲۲ ادامه داشت و پس از فروکش کردن کرونا دوباره شرایط مربیگری برای من در لیگ آلمان فراهم شد. در ترکیب تیمم حامد کیانی در اوزان ۵۷ و ۶۱ کشتی آزاد و در فرنگی نیز علی ارسلان در اوزان ۷۲ و ۷۷ کشتی فرنگی در اختیار دارم و قرار شده برای ما کشتی بگیرند. شرایطم در آلمان راضی‌کننده است و به تازگی هم یک دوره مربیگری در آلمان را آغاز کرده‌ام. تصمیم دارم تا اویل سال ۲۰۲۳ یک آکادمی در هامبورگ آلمان راه‌اندازی کنم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !