پیش بینی صرافان از آینده قیمت دلار


پیش بینی صرافان از آینده قیمت دلار

با توجه به این‌که نتایج مذاکرات قطعی نشده، دلار باز هم در کانال ۲۹ هزار تومان باقی مانده است. این نشان می‌دهد که باز هم مردم به نتایج برجام امیدوار هستند.

پیش بینی صرافان از آینده قیمت دلار

دبیرکل کانون صرافان درباره احتمال ورود دوباره دلار به کانال ۳۰ هزار تومان می‌گوید: به طور طبیعی بحث‌های سیاسی به جهت اثراتی که می‌گذارد، حدود یک تا ۳ درصد روی بازار اثر خواهد داشت.

کامران سلطانی‌زاده در گفت وگو با خبرآنلاین درباره نوسانات نرخ ارز می‌افزاید: همان‌طور که می‌دانید نوسان ارز بسیار با شاخصه‌های سیاسی ارتباط دارد؛ تا جایی که طی هفته‌های گذشته شاهد بودیم دلار تا نزدیک کانال ۲۷ هزار تومان هم رفت.

وی می‌افزاید: این کاهش به دلیل تحولات سیاسی و مذاکرات وین اتفاق افتاد، اما پس از آن به دلیل این‌که برجام به هاله‌ای از ابهام رفت و مذاکرات طولانی شد، یک مقدار بازار واکنش منفی نشان داد. اما در کل در ۲ ماه گذشته بازار با ورود صرافی‌ها به معاملات توافقی، ثباتی را پیدا کرده است و در این ثبات هم بین یک تا ۳ درصد نوسان طبیعی است.

دبیرکل کانون صرافان عنوان می‌کند: در حال حاضر به جهت این‌که ابهام در برجام به وجود آمده، دوباره قیمت‌ها در کانال ۲۹ هزار تومان قرار گرفته است. اما یک خبر خوش این است که صرافی‌ها و بانک مرکزی تقریبا بازار را به دست گرفته‌اند و بازار ارز در خدمت بانک مرکزی و مدیریت بانک مرکزی است.

سلطانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید دلار در این نوسانات در کانال ۳۰ هزار تومان قرار می‌گیرد؟ می‌گوید: به طور طبیعی بحث‌های سیاسی به جهت اثراتی که می‌گذارد، حدود یک تا ۳ درصد روی بازار اثر خواهد داشت. ولی فعلا با توجه به این‌که نتایج مذاکرات قطعی نشده، دلار باز هم در کانال ۲۹ هزار تومان باقی مانده است. این نشان می‌دهد که باز هم مردم به نتایج برجام امیدوار هستند.

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد