بازدید مسئولین سازمان برنامه و بودجه از کمپ تیم‌های ملی کشتی


بازدید مسئولین سازمان برنامه و بودجه از کمپ تیم‌های ملی کشتی

مسئولین حوزه اجتماعی و ورزشی سازمان برنامه و بودجه با حضور در کمپ تیم‌های ملی کشتی با ملی پوشان اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانمی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام المسلمین مهدی رجایی نیا رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسئولین این سازمان با حضور در کمپ تیم‌های ملی کشتی با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و ملی پوشان آزاد و فرنگی کار دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام المسلمین رجایی نیا پس از بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی و خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده در جمع ملی پوشان آزاد و فرنگی کار حضور یافت.

در همین راستا علیرضا دبیر در تشریح وضعیت موجود گفت: کشتی به عنوان ورزش اول و ملی کشور با فاصله پرافتخارترین و پرمدال ترین ورزش ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افتخارات کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی است و تیم‌های ما جزو قدرت‌های برتر دنیا محسوب می‌شوند و در واقع برای آماده سازی این تیم‌ها و امر پشتوانه سازی به جهت استمرار قهرمانی‌ها، ما با هزینه‌های بسیاری روبرو هستیم و فدراسیون کشتی در واقع دو فدراسیون محسوب می‌شود که بیشترین اعزام‌ها و مسابقات را دارد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در چند ماه گذشته کمپ تیم‌های ملی کشتی میزبان کشتی گیران رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بود که بیش از ۲۰۰ کشتی گیر و مربی تمرینات خود را برگزار کردند و تیم‌های ما در رقابت‌های آسیایی و جهانی خوش درخشیدند.

وی افزود: در حال حاضر نیز مهمترین مسابقات سال ۱۴۰۱ یعنی رقابت‌های جهانی صربستان پیش روی ملی پوشان بزرگسالان است که امیدوارم با تلاش‌ها و زحمات بسیاری که از سوی کشتی گیران و کادر فنی کشیده است، بتوانند مزد زحمات خود را در این مسابقات بگیرند و بار دیگر برای کشور و ملت افتخارآفرین باشند.

در ادامه این دیدار محمد بنا و پژمان درستکار صحبت‌هایی را در راستای لزوم حمایت از کشتی بعنوان یکی از مظلوم ترین رشته‌های ورزشی کشور داشتند و با توجه به سختی‌هایی که ملی پوشان در راه کسب عناوین قهرمانی می کشند، خواستار این شدند که حمایت ویژه ای از قهرمانان کشتی بعمل آید.

کشتی گیران ملی پوش نیز از برخی قول‌های انجام نشده و اینکه جوایز قهرمانی آنها از سوی وزارت ورزش به موقع پرداخت نشده و تناسبی با افتخارآفرینی‌ها ندارد، گلایه کردند.

رجایی نیا در این دیدار تصریح کرد: خوشبختانه کارهای خوبی چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ امکانات سختف افزاری در کشتی شده که امروز شاهد آن بودیم، اینکه کشتی گیران علاوه بر قهرمانی بر معنویات نیز توجه داشته باشند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نگاه دولت به ورزش و حمایت از قهرمانان مثبت است و با توجه به اینکه کشتی ورزش ملی و مذهبی ما محسوب می‌شود و افتخارات زیادی را بدست آورده نگاه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

رجایی نیا اظهار داشت: به دنبال گرفتن تصمیمات خوبی در سازمان برنامه و بودجه برای ورزش کشور به خصوص حمایت از فدراسیون‌ها هستیم و حضور بنده و سایر همکارانم به دلیل آن است که بتوانیم از نزدیک با ورزشکاران و قهرمانان در تماس باشیم، تا درک درستی از وضعیت آنها داشته و تصیمات درستی را در زمینه حمایت از ایشان بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقوله بودجه ورزش در سازمان برنامه و بودجه را دنبال می‌کنیم و گزارش و برنامه‌های خود را در این زمینه به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهیم داد، تا در نهایت تصمیمات درست و خوبی برای حمایت از ورزش کشور اتخاذ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...