«مسیر عاشقی» به شبکه مستند رسید/ روایت هایی شنیدنی از جانفشانی خادمان حسینی در «طریق العلما»


«مسیر عاشقی» به شبکه مستند رسید/ روایت هایی شنیدنی از جانفشانی خادمان حسینی در «طریق العلما»

مستند «مسیر عاشقی» از شب گذشته روی آنتن شبکه مستند سیما رفت تا تعداد شبکه های پخش کننده این مستند به سه برسد.



به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه ایام پیاده روی اربعین، مستند «مسیرعاشقی» به کارگردانی امیر تاجیک به جدول پخش شبکه مستند اضافه شد.


مخاطبان در این مجموعه‌ مستند، شاهد روایت هایی عجیب و قابل تامل از ایثار و شجاعت خادمان زائران پیاده حضرت اباعبدا...الحسین(ع) در زمان حکومت رژیم بعث عراق خواهند بود؛ اتفاقاتی واقعی که در مسیر «طریق‌العلما» رخ داده است. در سال‌های دور و از جمله در زمان حکومت صدام، زائران و علما از این مسیر برای رسیدن به کربلا استفاده می‌کردند. در این میان اگر این زائران و یا خادمان آنها دستگیر می‌شدند، مجازات هایی سخت و وحشتناک از جمله قطع عضو و از دست دادن جان در انتظارشان بود.


حالا این موضوع سوژه جدیدترین مستند امیر تاجیک شده تا بینندگان تلویزیون برای اولین‌بار از این روایت های عاشقانه و سرشار از معرفت و شور حسینی آگاه شوند.


«مسیر عاشقی» که با حمایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در قالب ۱۵قسمت حدودا ۲۰ تا ۲۵دقیقه‌ای تولید شده، از روز گذشته 12 شهریور هر روز عصر ساعت ۱۹ به جدول پخش شبکه مستند اضافه شده است. ضمن این که بازپخش این مجموعه نیز روز بعد حدود ساعت 12:30 از همین شبکه روی آنتن خواهد رفت.


علاوه بر شبکه مستند، مجموعه «مسیر عاشقی» هر روز ساعت 17:50 از شبکه سه و 14:30 از شبکه نسیم نیز پخش می شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس