مشهورترین اپرای جهان با حضور رهبر و خواننده ایرانی در روسیه به صحنه می‌رود


مشهورترین اپرای جهان با حضور رهبر و خواننده ایرانی در روسیه به صحنه می‌رود

علی رهبری که رهبر میهمانِ دائم اپرای مارینسکی در شهر سنت‌پترزبورگ است، از رضا فکری، خواننده ایرانی دعوت کرده تا با حضور در این مجموعه، در اجرای اپرای «چنین گفت زرتشت» حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا فکری _ خواننده کلاسیک _ به دعوت علی رهبری (رهبر میهمان دائم اپرای مارینسکی شهر سنت پترزبورگ) برای خواندن در کنسرت «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازی و رهبری علی رهبری دعوت شد.

این کنسرت هفتم مهرماه 1401 همراه با ارکستر و کر «مارینسکی» به رهبری علی رهبری و در حضور والری گرگیف برگزار و رضا فکری سولیست تنور این کنسرت خواهد بود.

پوئم سمفونی «چنین گفت زرتشت» در پنج موومان و برای ارکستر سمفونیک بزرگ، گروه کر و سولیست تنور ساخته شده است و برای اولین بار در اسفند ماه 1400 همراه با ارکستر و کر فیلارمونیک زاگرب و با صدای رضا فکری در سالن «لیسینسکی» شهر زاگرب اجرا و برای کمپانی آلمانی ناکسوس ضبط و آماده انتشار جهانی شد.

رضا فکری خواننده جوان ایرانی قبلا هم تجربه همکاری‌ با علی رهبری را داشته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کنسرت «کارمینا بورانا» همراه با ارکستر سمفونیک تهران، ضبط قطعه «مرشد» برای کمپانی ناکسوس، ضبط «نقش خشایارشا» در اپرای «غمنامه ایرانی» و «نقش اسحاق» در اپرای «حضرت ابراهیم» و ضبط «دیوان شرق و غرب گوته» همراه با ارکستر خملنیتسکی اوکراین اشاره کرد. همگی این آثار توسط کمپانی ناکسوس آلمان منتشر شده یا خواهند شد.

مجموعه مارینسکی بزرگترین مجموعه اپرای جهان است که حدود 400 نوازنده و 200 خواننده گروه کر 3 سالن اُپرا و چندین سال کنسرت دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس