غیبت در مسابقات کشتی امیدهای آسیا به محرومیت از رقابت‌های جهانی منجر می‌شود؟


غیبت در مسابقات کشتی امیدهای آسیا به محرومیت از رقابت‌های جهانی منجر می‌شود؟

تیم‌های آزاد و فرنگی ایران در مسابقات کشتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت نکردند و این سؤال مطرح است که آیا غیبت در قهرمانی آسیا منجر به عدم ثبت‌نام از این تیم در رقابت‌های جهانی امیدها خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل بود که علی دولتخواه مسئول ایرانی روابط بین‌الملل فدراسیون ارمنستان از ایجاد مشکل در روند ثبت‌نام آرتور الکسانیان برای شرکت در مسابقات جهانی 2022 بلگراد به تسنیم خبر داد. این داور درجه یک بین‌المللی دلیل این موضوع را عدم شرکت تیم کامل ارمنستان در مسابقات قهرمانی اروپا اعلام کرد.

ارمنی‌ها با تیم ناقص در مسابقات قاره‌ای شرکت کرده بودند و در 97 کیلوگرم نماینده نداشتند، به همین دلیل طبق قانون اتحادیه جهانی، از ثبت‌نام الکسانیان ممانعت شد که البته با تماس فدراسیون کشتی ارمنستان با اتحادیه جهانی و همچنین نناد لالوویچ، مشکل کشتی‌گیر ارمنی حل شد و ثبت‌نامش انجام شد.

دلیل پذیرش خواسته ارمنی‌ها ارائه مدارک پزشکی این قهرمان عنوان‌دار بود که از ناحیه کتف مصدوم بوده و در مقطع برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا، مشغول درمان بوده است.
قانون می‌گوید که اگر تیمی در مسابقات قهرمانی قاره غیبت داشته یا با تیم ناقص شرکت کرده باشد، این موضوع برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان برای آنها دردسرساز خواهد شد.

امیدهای آزاد و فرنگی ایران هم در مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا شرکت نکردند و حالا این سؤال به وجود آمده که آیا از حضور امیدهای ایران در مسابقات جهانی اسپانیا هم ممانعت خواهد شد؟ آن چیزی که قانون می‌گوید در مورد تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مصداق دارد و هر تیمی که غایب باشد و یا با ترکیب ناقص به مسابقات قاره‌ای برود تاوانش را در مسابقات جهانی آن رده خواهد داد، اما رده سنی امید شامل این قانون نمی‌شود. رده‌ای که سال‌ها مسابقات جهانی‌اش تعطیل شده بود و رقابت‌های قاره‌اش نیز به تازگی رسمیت یافته است. بنابراین امیدهای ایران در مسابقات اسپانیا حضور خواهند داشت.

تیم کشتی آزاد و فرنگی امید تنها تیمی بود که در رده‌های سنی مختلف در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکرد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...