تصویری عجیب از یک شامپانزه کوتوله و حیوان خانگی‌اش


تصویری عجیب از یک شامپانزه کوتوله و حیوان خانگی‌اش

در پایان زندگی این مانگوس پایان خوشی داشت و بونوبو در نهایت "حیوان خانگی" خود را آزاد کرد. رمز و راز پشت این عکس بخشی از جذابیت آن برای داوران مسابقه موزه تاریخ طبیعی است.

به نظر می‌رسد این تصویر یک بونوبو یا شامپانزه کوتوله را نشان می‌دهد که یک مانگوس کوچک را همانند یک حیوان خانگی ارزشمند در آغوش گرفته است. با این وجود، شاید شامپانزه کوتوله این توله مانگوس را پس از کشتن مادرش برای وعده شام اش با خود به همراه برده است. اما این امر غیرعادی خواهد بود، زیرا بونوبو‌ها عمدتا میوه می‌خورند و فقط گاهی شکار می‌کنند.

به گزارش بخش جهانی بی بی سی، این عکس جالب توسط "کریستین زیگلر" در جمهوری دموکراتیک کنگو گرفته شده است. عکس جذاب او به عنوان یک تصویر بسیار تحسین شده در مسابقه ۵۸ عکاس حیات وحش سال موزه تاریخ طبیعی (WPY) انتخاب شده است.

فهرست نهایی روز پنجشنبه اعلام شد و برندگان در ماه اکتبر در موزه تاریخ طبیعی لندن (NHM) معرفی خواهند شد. کریستین گروه‌های متوالی متشکل از بونوبو‌ها یا شامپانزه‌های کوتوله را در عمق جنگل‌های سیل زده در پارک ملی سالونگا ردیابی می‌کرد که شامپانزه کوتوله جوانی را دید که یک مانگوس کوچک را در دست داشت. او به "بی بی سی" می‌گوید:" از این که دیدم او چگونه این مانگوس را با این دقت حمل می‌کند بسیار شگفت زده شدم. بلافاصله شروع به تعقیب او و مستندسازی کردم".

تصویری عجیب از یک شامپانزه کوتوله و حیوان خانگی‌اش

او گفت که بونوبو مانگوس کوچک را بیش از یک ساعت نگه داشت و نوازش کرد. اما شاید قصد داشت او را بخورد.

به گفته دکتر "باربارا فروث" که بیش از ۲۰ سال بر روی شامپانزه کوتوله مطالعه انجام داده می‌گوید وقتی بونوبو‌ها طعمه را می‌گیرند بلافاصله آن را نمی‌کشند بلکه در عوض وقتی هنوز زنده است شروع به خوردن می‌کنند. اما گاهی اوقات اگر شام خیلی بزرگ باشد و شامپانزه کوتوله سیر شود با طعمه باقی مانده به عنوان حیوان خانگی رفتار می‌کند. معمولا این حیوانات بعدا خورده می‌شوند. دکتر فروث معتقد است که احتمالا این همان چیزی است که در این عکس اتفاق خواهد افتاد.

او تاکید می‌کند که بونوبو‌ها به خاطر طبیعت ملایم، همدل و صلح آمیز خود شناخته می‌شوند. دکتر فروث می‌افزاید:"ما می‌دانیم که بونوبو‌ها زمانی که در اسارت به سر می‌برند از افرادی از گونه‌های دیگر مراقبت می‌کنند، اما در حیات وحش بعید است که بونوبو از گونه دیگری به عنوان حیوان خانگی در بازه زمانی طولانی مدت مراقبت کند".

در پایان زندگی این مانگوس پایان خوشی داشت و بونوبو در نهایت "حیوان خانگی" خود را آزاد کرد. رمز و راز پشت این عکس بخشی از جذابیت آن برای داوران مسابقه موزه تاریخ طبیعی است.

دکتر "ناتالی کوپر" پژوهشگر ارشد موزه تاریخ طبیعی نزدیک به ۴۰۰۰۰ مورد عکس را در ۲۰ گروه با داوران دیگر بررسی کرده است. او می‌گوید:"ما به دنبال تصاویر فنی و واقعا درخشان هستیم تصاویری که یک بار می‌بینید و صبح از خواب بیدار می‌شوید و هم چنان به آن فکر می‌کنید". در مسابقه امسال عکاسی حیات وحش سال موزه تاریخ طبیعی آثاری از ۹۳ کشور حضور دارند. برندگان گروه‌ها و جایزه بزرگ در مراسم موزه تاریخ طبیعی در ۱۱ اکتبر اعلام خواهند شد. موزه سپس نمایشگاه سالانه بهترین عکس‌ها را در تاریخ ۱۴ اکتبر افتتاح می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق