راه حل فساد و عدم پاسخ‌گویی در روزنامه‌نگاری و رشته ارتباطات است


راه حل فساد و عدم پاسخ‌گویی در روزنامه‌نگاری و رشته ارتباطات است

حسن نمکدوست گفت: یکی از اصلی‌ترین نکات در رسیدن به قدرت، احتمال خطا و فساد است که عاملش نبود شفافیت و پاسخگویی است و راه حل این مساله در رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری نهفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین نکوداشت سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، استاد حوزه روابط‌عمومی همراه با رونمایی از سردیس و کتاب این پیشکسوت و همچنین حضور استادان و فعالان حوزه روابط‌عمومی و رسانه توسط ماهنامه مدیریت ارتباطات برگزار شد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات، مراسم تجلیل و تقدیر از سیدغلامرضا کاظمی‌دینان در کوشک باغ هنر با حضور استادان، پیشکسوتان، مدیران و فعالان حوزه روابط‌عمومی و رسانه و همچنین اعضای خانواده وی برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت و تقدیر از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای این استاد پیشکسوت از سردیس وی رونمایی و توسط ماهنامه مدیریت ارتباطات به او تقدیم شد.

همچنین از کتاب سیدغلامرضا کاظمی‌دینان به نام «روابط‌عمومی، مکمل مدیریت» نیز رونمایی شد. این کتاب در دو بخش به موضوع مدیریت و نقش آن در سازمان و روابط‌عمومی و نقش آن در موفقیت سازمان اشاره کرده است. این اثر در ۳۱۰ صفحه و تألیف مشترک سیدغلامرضا کاظمی‌دینان و عبدالله عیوض‌پور توسط انتشارات سیمای شرق به منتشر شده است.

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در این مراسم به سال‌های فعالیت و همکاری با سیدغلامرضا کاظمی‌دینان اشاره کرد و گفت: او یک انسان چند ساحتی است زیرا علاوه بر حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی در دنیای فرهنگ و هنر نیز حضور دارند و از حامیان هنرمندان تئاتری و سینمایی هستند. همچنین بسیار بخشنده هستند و دست به خیر دارند.

باقر ساروخانی استاد پیشکسوت جامعه‌شناسی دانشگاه تهران از آشنایی خود در اوایل دهه ۷۰ با کاظمی‌دینان که منجر به چاپ کتابی درباره «جامعه‌شناسی کار» شد، یاد کرد. او همچنین تاکید کرد که اگر یک سازمان روابط‌عمومی خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند به موفقیت برسد.

در ادامه این مراسم محمد سلطانی‌فر به توانایی ارتباطی قوی و استعداد و انرژی کاظمی‌دینان در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی اشاره کرد و ادامه داد: سیدغلامرضا کاظمی‌دینان علاوه بر آنکه در محیط‌های کاری و حرفه‌ای‌اش حضور بسیار مؤثر و گرمی دارد در تمامی کلاس‌های درسش نیز همینطور است. او به صورت ذاتی فردی با ارتباطات بسیار قوی و تأثیرگذار است.

یونس شکرخواه از دیگر سخنرانان این مراسم به بیان پنج ویژگی یک روابط‌عمومی مؤثر پرداخت و گفت: روابط‌عمومی استراتژیک، ارتباطات رسانه‌ای، ارتباطات اجتماعی، ارتباطات درون سازمانی و ارتباطات بحران از ویژگی‌های اصلی یک روابط‌عمومی است و همه این‌ها در سیدغلامرضا کاظمی‌دینان وجود دارد.

سپس حسن نمکدوست در ابتدای صحبت‌های خود به فقدان فهم درست و نسبت میان قدرت و مسئولیت و شاخص‌های آن اشاره کرد و گفت: مسئولیت‌پذیری شاخص‌هایی دارد اما یکی از اصلی‌ترین نکات در رسیدن به قدرت، احتمال خطا کردن و فساد است که عاملش نبود مسئولیت‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی است و راه حل این مساله در رشته ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی نهفته است که منجر به متعادل کردن قدرت می‌شود. قله‌های روابط‌عمومی ما تمام این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا این امر محقق شود و یکی از این افراد سیدغلامرضا کاظمی‌دینان است.

حجت‌الله ایوبی دبیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو_ایران از دیگر سخنران این مراسم، با اشاره به اهمیت برگزاری این نکوداشت گفت: ما در کمیسیون ملی یونسکو_ایران تلاش کردیم تا افراد متخصصی را در کنار هم جمع کنیم. بدین ترتیب توانستیم از حضور استاد کاظمی‌دینان در آنجا استفاده کنیم و به یمن حضور این متخصصان اطلاعات بسیاری در حوزه روابط‌عمومی به دست بیاورم و با فعالیت‌ها و تاثیراتش از نزدیک آشنا شوم و این برای من افتخاری بزرگ است.

در بخش بعدی مجید رضائیان به بیان انواع ارتباطات پرداخت و افزود: سیدغلامرضا کاظمی‌دینان در ارتباط فرد با خویشتن علاوه بر دیگر ویژگی‌هایی که دارد به خوبی عمل کرده است. ارتباطات سازمانی و روابط‌عمومی نیازمند فرآیندی است که بتواند از نقطه آغازین به سمت هدف حرکت کند و به آن برسد و او نشان داد که در این امر بسیار موفق بوده است.

خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران، خاطراتی را از سال‌های فعالیت و همکاری با این استاد بیان کرد و سپس از سختی‌های فعالیت در حوزه روابط‌عمومی گفت و افزود: تجربه سال‌ها کار در حوزه روابط‌عمومی به من نشان داد باید استقامت و مبارزه کرد. ما مدام در حال اثبات خودمان به تمام کسانی هستیم که روابط‌عمومی و شفافیت و صداقت را دوست ندارند.

کتایون ریاحی و ناصر آویژه از دیگر افرادی بودند که در این مراسم به بیان ویژگی‌های شخصیتی و توجه ویژه این استاد پیشکسوت به هنر و هنرمندان و حمایت او از گروه‌های تئاتری اشاره کردند.

مریم سلیمی نیز یادداشتی را که برای سیدغلامرضا کاظمی‌دینان نوشته بود، قرائت کرد و مونا رحمانی نیز از حمایت‌های کاظمی‌دینان از بخش درمان و پزشکی و هچنین توجه به نسل جوان اشاره کرد. سپس صدیقی نیز به حمایت‌های پدرانه او در جریان بیماری‌اش اشاره کرد. یونس مظلومی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به بیان ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای او پرداخت.

محسن نیازی داماد سیدغلامرضا کاظمی‌دینان نیز در سخنانی به ابعاد شخصیتی وی در خانواده و حضور موثرش اشاره کرد و نگاه مثبت به زندگی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های وی اشاره کرد. سپهر آبروش نیز در صحبت‌های خود تلاش کرد تا با همراه کردن حاضران فضایی بدون حضور این پیشکسوت را به تصویر بکشد تا به بدین ترتیب اهمیت و تاثیرش را در هر محیطی که قرار می‌گیرد، بیان کند.

پس از سخنرانی و صحبت‌های میهمانان حاضر در این مراسم، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان با حضور در جایگاه ضمن تشکر از زحمات و اظهار لطف تمامی شرکت‌کنندگان بیان کرد: این اتفاق و برگزاری این مراسم خستگی و تلاش تمام این سال‌ها را از من دور کرد و متوجه شدم چه دوستان ارزشمندی دارم. امیدوارم بتوانم خدمت به مردم و شما را تا جایی که در توانم هست ادامه دهم.

از دیگر بخش‌های این مراسم پخش ویدئویی از سال‌های زندگی، فعالیت حرفه‌ای و خاطرات وی بود که توسط کانون تبلیغات ایران‌نوین تهیه شده بود. علاوه بر این طراحی چهره این استاد پیشکسوت یکی دیگر از بخش‌های جنبی این مراسم بود که توسط مصطفی رحمانی طراحی و در پایان برنامه به او تقدیم شد.

آئین نکوداشت سیدغلامرضا کاظمی‌دینان نهم شهریور در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، توسط ماهنامه مدیریت ارتباطات و با همکاری انجمن روابط عمومی ایران، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، کانون تبلیغات ایران نوین، منطقه گردشگری اراضی عباس آباد و مؤسسه فرهنگی هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...