مراسم اربعین، موجب تحکیم وحدت و نزدیکی قلوب ملت ها خواهد شد


امام جمعه موقت اشنویه، بیان کرد: اربعین حسینی برنامه بسیار مهمی است؛ در موازات این مراسمات ، همایشهای بین علما و مسئولین و ایجاد رفت آمد میان شهرستان های شیعه نشین و سنی نشین و دمیدن تفکر وحدت و تقریب در روح و کالبد جامعه می تواند به وحدت امت اسلامی کمک کند.

مراسم اربعین، موجب تحکیم وحدت و نزدیکی قلوب ملت ها خواهد شد
ماموستا سیدعبدالله محمودی امام جمعه موقت اشنویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب مراسم پیاده روی اربعین را موجب نزدیکی قلوب امت اسلامی و انسان های محب اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در بین مذاهب اسلامی وحتی ادیان دیگر درحال برگزاری است و موجبات نزدیکی و تحکیم وحدت ادیان را به دنبال دارد، اربعین حسینی است.

وی افزود: در شهرستان نقده و اشنویه مردم در این ایام به استقبال اربعین و پیاده روی می روند و با برپایی موکب ها و ایستگاه های مختلف، در حال برنامه ریزی کردن برای ایجاد سهولت و عزیمت مردم هستند تا بتوانند از مرز پیرانشهر به راحتی به زیارت کربلا برسند.

ماموستا سیدعبدالله محمودی عنوان کرد: سیدنا حسین علیه السلام یکی از اصحاب رسول الله(ص) و نوادگان آن حضرت می باشد و در خطبه های مختلف، از امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان "سیدا شباب اهل الجنه" یاد می شود.

وی تصریح کرد: لذا اربعین حسینی برنامه بسیار مهمی است؛ در موازات این مراسم ، همایش ها بین علما و مسئولین و ایجاد رفت آمد میان شهرستان های شیعه نشین و سنی نشین و دمیدن تفکر وحدت و تقریب در روح و کالبد جامعه می تواند به وحدت امت اسلامی کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: در این ایام مشاهده می کنیم که برادران مسیحی عراقی برای امام حسین(ع) چگونه با اشتیاق در حرم ایشان شرف حضور پیدا کرده که این نشان از تاثیرات امام حسین(ع) و ارادت و محبتشان می باشد.


انتها پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی