خروج بیش از 384 هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ تردد در مرز‌ها روان است


خروج بیش از 384 هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ تردد در مرز‌ها روان است

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز عبور کرده اند.

سردار محمد شرفی در خصوص آخرین وضعیت مرز‌ها و تردد زائران اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته (۱۲ شهریور) ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر از مرز عبور کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران، ۹۰ هزار نفر از مرز شلمچه، ۹ هزار و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خسروی، ۳۰ هزار نفر از مرز چذابه و باقی زائران گرامی از سایر مرز‌ها همچون مرز باشماق و تمرچین و همچنین از فرودگاه حضرت امام ۵۹ هزار نفر، از مرز خارج و راهی زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده اند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کل خروج هوایی و زمینی ۱۰۳ هزار و ۷۳۹ نفر بوده است.

سردار شرفی با تاکید براینکه وضعیت حضور در مرز‌ها بسیار پرحجم، پرشور و روان است، تصریح کرد: تا این لحظه باهیچ گونه مشکلی مواجه نشده ایم بعضا در ارتباط با برگ تردد ویژه اربعین توقفی بوجود آمد اما با تعاملاتی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفت، مشکلات مربوطه در این خصوص رفع شد و اکنون نیز تردد زائران به صورت روان انجام می‌شود.

وی در خصوص تردد اتباع خارجی از مرز ادامه داد: فعلا به دلیل عدم موافقت طرف عراقی، امکان تردد اتباع خارجی از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق مقدور نیست و رایزنی‌های لازم در این زمینه با دولت عراق در حال انجام است و در صورت مرتفع شدن مشکل، تردد اتباع خارجی فقط از مرز شلمچه امکان پذیر خواهد بود.

خروج بیش از 384 هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ تردد در مرز‌ها روان است

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: در حال حاضر تردد موکب دارانی که دارای تجهیزات و اقلام مورد نیاز هستند، به صورت روان و بدون هیچ گونه ترافیکی در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر