نظارت بر صلاحیت کاندیداهای فدراسیون فوتبال چرا انجام نشده است؟/وزیر ورزش را به مجلس فرا می خوانیم


نظارت بر صلاحیت کاندیداهای فدراسیون فوتبال چرا انجام نشده است؟/وزیر ورزش را به مجلس فرا می خوانیم

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ورزش حتما باید به کمیسیون آمده و پاسخگوی سوالات ما باشد.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به انتخاب تاج به ریاست فدراسیون و اشکالات به صلاحیت وی بیان کرد: انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام می شود.

وی تاکید کرد: آن کمیته ای که مسئول تائید صلاحیت افراد در این انتخابات است حتما باید اسناد متقنی را برای تائید صلاحیت داشته باشد و اگر بنا بر رد صلاحیت است نیز باید اسناد متقنی هم در این بخش ارائه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس ناظر بر موضوعات اساسی ورزش کشور در قالب وزارت ورزش است،گفت: از این رو ما با فدراسیون ها به عنوان ناظر بر ورزش کشور به صورت مستقیم کاری نداریم لذا اگر خطایی در این بخش باشد به وزارت ورزش انعکاش داده می شود و این مسئولیت وزارت ورزش و جوانان است که براساس قانون اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، نقش نظارتی خود را اعمال کند.

وی با اشاره به وجود هرگونه خطا در انتخاب تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این مسئله از خطا گذشته است.

وی ادامه داد:موضوع عدم انجام وظایف نظارتی در این بخش، متوجه وزارت ورزش بوده و به این وظایف عمل نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا نمایندگان وزیر ورزش را در صحن علنی مورد سوال قرار داده و به وی کارت زرد دادند، بیان کرد: یکی از مشکلات در این بخش همین موضوعات نظارتی است؛آقای وزیر می روند و مصاحبه می کنند و می گویند: «مگر من می توانم بگویم که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید» خیر اصلا وزیر ورزش نباید هم بگوید چه کسی بیاید و چه کسی نیاید و در این بخش مسئولیتی ندارد اما مسئولیت این را دارد که اگر افرادی واجد صلاحیت نیستند، براساس قانون، وظیفه نظارتی خود را اعمال کند! نه اینکه وزیر بگوید من چنین اختیاراتی ندارم. بنابراین باید مشخص شود که ما برای چه چیزی قانون تصویب می کنیم.

وی بیان کرد: در بند 13 شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان تصریح بر نظارت ،حمایت و هماهنگی امور فدراسیون ها با وزارت ورزش و جوانان شده است. از این رو این وزراتخانه مسئولیت خود را انجام نمی دهد و بعد می گوید که من باید چه کار کنم. بله من نماینده مجلس هم وظیفه دارم بر اساس آن عهدی که با مردم بستم، وظیفه خودم را به نحوه احسن انجام دهم.

وی ادامه داد: از این رو آقای وزیر ورزش حتما باید به کمیسیون آمده و پاسخگوی سوالات ما باشد.

نظارت بر صلاحیت کاندیداهای فدراسیون فوتبال چرا انجام نشده است؟/وزیر ورزش را به مجلس فرا می خوانیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستهای پشت صحنه در وزارت ورزش بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موارد اشاره کنم. وظیفه بنده این است که بگویم چرا قانون اجرا نشده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: یک فردی پرونده کاملا مشخصی داشته و دادستانی درباره ان نامه و ابلاغیه ای زده است. همچنین اتهامات این فرد کاملا مشخص و پرونده مفتوح در کمیسیون اصل نود دارد. این در حالی است که آن دستگاه نظارتی که مسئولیتی در این بخش دارد، به مسئولیت خود عمل نمی کند و انتخابات انجام و مجمع رای می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین دستگاه های ناظر باید در این رابطه نظرات خود را ارائه دهند. انچه که برای ما مهم است این است که مشکلات از پیش روی فوتبال کشور برداشته شودو بالاخره یکی باید به من نماینده پاسخ بدهد که شما که شاکی پرونده ویلموتس بودی و این پرونده مفتوح است و 300 میلیارد تومان خسارت به منافع ملی زده شده،چه کسی مقصر است.بالاخره یک فردی این وسط قراردادی را تنظیم کرده و یک کسی این موارد را امضا کرده است، آیا این افراد مسئولیتی ندارند؟

وی با اشاره به احتمال استیضاح وزیر ورزش در پی انتخاب رییس جدید فدراسیون بیان کرد: بنده مسئولیت خودم را تا انتها پیش خواهم برد. حتما وزیر ورزش باید به کمیسیون بیاید و در این بخش به نمایندگان پاسخ دهد. با این حال بنده متاسفم از دستگاه هایی که در این بخش به وظیفه خود عمل نکردند. بنده وفق قانون به وظیفه خود عمل می کنم.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما روی خود انتخابات هیچ بحثی نداریم چراکه این انتخابات براساس اساسنامه انجام شده است. صحبت ما بر روی نظارت ان مسئولی است که باید برای بررسی صلاحیت ها دقت می کرد و در این مسئولیتش به هشدارهای دستگاه های نظارتی عمل نکرده است.لذا این مسئول و دستگاه باید به نمایندگان پاسخ دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس