اوکراین: می‌توانیم به آلمان برق صادر کنیم


اوکراین: می‌توانیم به آلمان برق صادر کنیم

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد کی‌یف می‌تواند به دلیل بحران انرژی، به آلمان برق صادر کند.

«دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین، در جریان سفر خود به برلین، اعلام کرد که کی‌یف می‌تواند در راستای کاهش وابستگی به انرژی روسیه، به آلمان برق بدهد.

شمیهال در مصاحبه با دی‌پی‌ای اعلام کرد که کشورش برای کمک به کاهش بحران انرژی که بزرگترین اقتصاد اروپا شاهد آن است و همچنین کمک به اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی خود به واردات انرژی روسیه، آماده تامین برق آلمان است.

او در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه اوکراین با دارا بودن نیروگاه‌های هسته‌ای به مقدار کافی برق دارد، گفت: «در حال حاضر، اوکراین برق خود را به مولداوی، رومانی، اسلواکی و لهستان صادر می‌کند. اما ما کاملا آماده هستیم تا صادرات خود را به آلمان گسترش دهیم.»

شمیهال در تاریخ ۳ سپتامبر وارد برلین شد و قرار است ۴ سپتامبر (امروز) با «اولاف شولتس» صدراعظم این کشور، دیدار کند. این مقام ارشد اوکراینی بار دیگر تاکید کرد که اوکراین ظرفیت مازاد صادرات برق دارد، زیرا مصرف این کشور از زمان تهاجم روسیه به شدت کاهش یافته است.

مقام‌های اروپایی در حالی از بحران انرژی و کمبود برق در اتحادیه اروپا صحبت می‌کنند که تحریم‌های اعمال شده این کشور‌ها علیه روسیه به بهانه اوکراین عامل این کمبود بوده است.

به تازگی «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد آلمان تمام تلاش خود را برای قطع ارتباط در زمینه انرژی با روسیه می‌کند و این کرملین نیست بلکه آلمان است که در تلاش برای قطع کامل روابط دو کشور در زمینه انرژی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان