استقرار هشت بیمارستان صحرایی، هزار تکنیسین اورژانس و 2 هزار گروه بهداشتی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین


استقرار هشت بیمارستان صحرایی، هزار تکنیسین اورژانس و 2 هزار گروه بهداشتی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین

رکنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرار هشت بیمارستان صحرایی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت افزود: هفت فروند بالگرد اورژانس، 200 دستگاه آمبولانس، 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 دستگاه موتورلانس و همچنین هشت بیمارستان و درمانگاه صحرایی برای مراقبت های بهداشتی و درمانی از زائران اربعین در بخش های مختلف مرزها مستقر شده اند.

وی از آماده باش و تامین تجهیزات کاروان بهداشتی و درمانی اربعین برای رسیدگی به زائران راهپیمایی اربعین خبر داد و تاکید کرد: رسیدگی بهداشتی و درمانی در داخل کشور با وزارت بهداشت و در خارج از مرزها با هلال احمر است.

وزیر بهداشت گفت: سه فروند هواپیمای بال ثابت در فرودگاه های جیرفت و تهران برای انتقال بیماران احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است و این هواپیماها ظرفیت 50 تا 100 تخت را دارد.

عین اللهی با بیان این که کاروان بهداشت ودرمان اربعین حسینی از ۱۲ شهریور به مرزهای هشتگانه کشور اعزام شده اند، افزود: این کاروان شامل هزار تکنسین فوریت های پزشکی و ۲ هزار تیم بهداشتی است که علاوه بر خدمت رسانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در مسیر راهپیمایی اربعین تا مرزهای کشور بر بهداشت محیط، سلامت آب و غذای زائران نظارت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !