انتشار نسخه صوتی کتاب هوشنگ مرادی کرمانی


انتشار نسخه صوتی کتاب هوشنگ مرادی کرمانی

نسخه صوتی کتاب «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی رونمایی می‌شود.

انتشار نسخه صوتی کتاب هوشنگ مرادی کرمانی

به گزارش ایران اکونومیست، کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی با صدای نادر فلاح، بازیگر کرمانی، روایت شده و پیروز ارجمند، آهنگسازی آن را انجام داده است،

این کتاب صوتی در قالب ۳ ساعت و ۵۸ دقیقه در نوین کتاب گویا منتشر شد و قرار است مراسم رونمایی آن روزسه‌شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه دوست واقع در خیابان عباس کیارستمی، با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی، نادر فلاح، پیروز ارجمند برگزار شود.

«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» که در سال ۱۳۵۹ کتاب برگزیده شورای کتاب کودک شد و دیپلم افتخار IBBY (دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) و رئیس هیات داوران جایزه جهانی هانس‌کریستین اندرسن ۱۹۸۰ را هم به دست آورد و منتخب کریاما پاسیفیک‌ریم ۲۰۰۰ (دانشگاه سانفرانسیسکو) نیز بوده، داستان آدم‌های چند دهه پیش است که در شهر کرمان زندگی می‌کردند و ارتزاق آن‌ها از راه قالی‌بافی تأمین می‌شد. نوع فرهنگ حاکم بر مردمان آن دوره و همچنین جریان‌های اقتصادی و تجاری آن زمان، ظلم آشکاری را در حق کودکان و نوجوانان و جوانان قالی‌باف روا می‌داشته که حقیقت آن از چشم مرادی کرمانی پنهان نمانده. او با قلم زیبای خود دو داستان مجزا اما مشابه از نظر حال و هوا و میزانسن را به نگارش درآورده که در کنار یکدیگر، تصویر گویا و به شدت متأثرکننده‌ای از قالی‌باف‌های آن دوره نمایان می‌کند.

نسخه فیزیکی این کتاب پیش‌تر در انتشارات معین منتشر شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا