حسن‌زاده و جفت پا رفتن توی بازیکن حریف! / توصیه عجیب ملی‌پوش سابق به بازیکنان استقلال


حسن‌زاده و جفت پا رفتن توی بازیکن حریف!  / توصیه عجیب ملی‌پوش سابق به بازیکنان استقلال

پیشکسوت استقلال از بازیکنان این تیم می‌خواهد با شجاعت بازی کنند تا در کورس قهرمانی باقی بمانند.

به گزارش "ورزش سه"، رضا حسن زاده زیاد اهل گفتگو نیست اما صحبت هایی را در خصوص استقلال مدل لیگ بیست و دوم انجام می دهد و اعتقاد دارد رفاقت در این تیم باید بیشتر شود و این وظیفه حسینی است که این کار را استارت بزند.

گفت و گو خبرنگار ما با مدافع اسبق استقلال را در زیر بخوانید:

چهار هفته از لیگ گذشته، اوضاع کلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این چهار هفته که گذشته شاید آن صلابت لازم، برنامه و تاکتیک را ندیدیم. اگر گلی هم زده شده روی خلاقیت فردی بازیکنان بوده ولی بازی خوبی مشاهده نکردیم. درست است که ساپینتو فوتبال ایران را نمی شناسد و زمان می‌برد ولی امیدوارم زیاد طول نکشد و هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

استقلال از خریدهای جدیدش مثل زواری، حامدی فر و میرزایی استفاده نمی‌کند و موضوع این است که چرا آنها را جذب کرده اند؟

ساپینتو این بازیکنان را جذب نکرده و باشگاه جذب کرده است. به هر حال آن موقع هم فصل نقل و انتقالات بود و باشگاه نمی‌توانست صبر کند. با توجه به شرایط موجود بازیکنان را خریداری کردند. زمانی که ساپینتو اضافه شد با محمد محبی، قایدی و کاوه رضایی صحبت شد تا بیایند. به هر حال آن هم بازیکنان بزرگی هستند. در چهار بازی گذشته هم ساپینتو در حال تست است تا به ترکیب نفرات اصلی دست پیدا کند.

مهره هایی مثل محبی و قایدی به استقلال آمدند و خدمت مرادمند و یزدانی هم تمام شده، حضور این تعداد نفرات کنار هم توقع را از استقلال بالا برده است.

استقلال مدافع عنوان قهرمانی است و ما توقع را بالا بردیم ولی نباید با فصل گذشته مقایسه کنیم. فوتبال زیبا هم حق هواداران است. ساپینتو یک مربی خارجی است یعنی دانش روز دارد. انتظار از او این است که فوتبال خوبی را از تیمش ببینیم و انشاالله که این اتفاق بیفتد. در این ۴ هفته هنوز چنین چیزی ندیدیم شاید به خاطر اینکه ساپینتو فوتبال ایران را نمی شناسند و در این بین چینش نفرات هم مهم است. فکر نمی کنم بیشتر از ۵ هفته طول بکشد تا ساپینتو فوتبال ایران را بشناسد و اگر این مشکل حل نشود استقلال در بازی های بعدی به مشکل می‌خورد و خدایی نکرده از کورس عقب می‌افتد.
در هفته‌های ابتدایی چون تیم ها آماده نیستند می توان امتیاز گرفت و امتیاز ها را نگه داشت ولی بعد از گذشت پنج هفته تیم ها آماده و هماهنگ می شوند و بردنشان واقعاً سخت می‌شود. استقلال ۴ بازی انجام داده. مقابل سپاهان شکست خورده و مقابل پیکان به تساوی رسیده. هر دو تیم های لیگ برتری بودند و در مقابل دو تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر آمدند یعنی ملوان و مس کرمان پیروز شده و این یک مقدار کار را سخت می کند. تیم هایی که مقابل استقلال قرار می گیرند از انگیزه بالایی برخوردار هستند. اگر بچه ها نترسند، شجاعت به خرج بدهند و راحت فوتبال بازی کنند از این چیزی که می بینیم خیلی بهتر می شوند.

حسن‌زاده و جفت پا رفتن توی بازیکن حریف!  / توصیه عجیب ملی‌پوش سابق به بازیکنان استقلال

پیوستن شیخ دیاباته به پرسپولیس هم از موضوعات جالب این روزها بود ...
این انتقال برای استقلال مهم نیست ، چیزی که ما الان زیاد داریم مهاجم است. دیاباته را هم می آوردیم کاری نمی توانست بکند. ما فوتبال حرفه ای داریم، دیاباته هم یک بازیکن خارجی است خودش تصمیم می‌گیرد کجا برود، کجا نرود. به هر حال همه تیم ها به دنبال جذب بازیکن و پیشرفت هستند.

دیدار استقلال و پیکان را چطور پیش بینی می کنید؟

پیکان هفت امتیازی است و استقلال نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرد، دو اینکه مربی صد در صد پلن دارد و بچه ها باید آن ها را اجرا کنند. یک مقدار بچه ها بیشتر انرژی بگذارند و دوندگی داشته باشند. سه اینکه؛ درست است ما بازیساز نداریم ولی یکی از بچه ها باید در این فضا قرار بگیرد تا بتواند ارتباط خوبی بین هافبک و مهاجم داشته باشد. به نظر من بچه ها باید همدل باشند و من از سید حسین حسینی می خواهم که بچه ها را به هم نزدیک کند شاید این اختلاف سلیقه که ساپینتو داشته که کاوه نتوانسته بیاید یا مطهری ماندگار شده کمی حاشیه ایجاد کرده، استقلال باید خودش را از این فضا دور کند. چیزی که در زمین نمی بینیم رفاقت کل تیم است. رفاقت واقعی نه عکس هایی که در فضای مجازی می بینم.
به قول ما وقتی طرف به رفیق یک نفر لایی می اندازد دوستش جفت پا تو صورت آن طرف برود! از کاپیتان تیم که دروازه بان هم هست این رفاقت باید شروع شود و به سایر خط های جلوی بیاید. چهارم اینکه بچه ها نترسند، ترس از باختن استرس ایجاد می کند و باعث می شود راحت بازی نکنند این بچه ها همان هایی هستند که استقلال را بدون باخت قهرمان کردند و هواداران آنها را دوست دارند. به نظرم باید راحت بازی کنند، امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال سه امتیاز را بگیرد و در کورس قهرمانی باقی بماند.

با حضور مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال می‌توانیم شاهد تغییرات مثبت در تیم ملی بزرگسال و امید باشیم؟

جمع و جور کردن اتفاقاتی که افتاده سخت است. میرشاد ماجدی زحمت خودش را کشید ولی پیشرفت خاصی در این فضا ندیدیم. شاید هم به آقای ماجدی اجازه ندادند که کارش را انجام بدهد، یا عزیزاله محمدی فوتبال را می‌شناسد و شاید اگر زیر مجموعه آقای تاج قرار بگیرد اوضاع کمی فرق کند ولی به خاطر تجربه او امیدواربم فوتبال ما رو‌ به جلو برود. در تیم ملی امید که شاهد تغییرات در کادرفنی بودیم و امیدوارم همه این مشکلات برطرف شود. خوشبین هستم که این اتفاق می افتد و برای آقای تاج آرزوی موفقیت دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان