چرا نمی توانیم بعضی مطالب را یاد بگیریم؟


چرا نمی توانیم بعضی مطالب را یاد بگیریم؟

تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن همه مطالب را به خاطر بسپارید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن همه مطالب را به خاطر بسپارید.

ما بعضی از این تکنیک‌ها را بررسی می‌کنیم . این روش ها درک مطلب شما را تقویت می کنند.

۱. اثر نسل

وقتی مطلبی میخوانید، مغز شما اطلاعات جدیدی که خوانده‌اید و با تمام اطلاعات قدیمی که قبلاً می‌دانستید، مقایسه میکند تا آن را درک کند.

بنابراین برای اینکه چیزی را بهتر بخاطر بسپارید باید به محض اینکه چیز جدیدی خواندید، باید آن را بنویسید. نوشتن به شما کمک می کند تا اطلاعات جدید را جایگزین اطلاعات قدیمی خودتان کنید. که به آن« اثر نسل» گفته می‌شود. نوشتن باعث میشود آن را بهتر درک کنید.

۲. پیوند با حس بویایی

یک راه دیگربرای به خاطر سپردن ، مرتبط کردن خاطرات با یک عطرو بوی خاص است. مغز بوها، خاطرات و احساسات را به هم مرتبط میکند. به عنوان مثال، یک بو وعطرمیتواند ، خیلی از خاطرات را برای ما یادآوری کند.

ترفند اصلی : از عطرهایی که با آن خاطره خوب دارید، استفاده کنید. اگر بتوانید چند خاطره را با یک عطر مرتبط کنید، به شما کمک می کند تا آن چیزی که مطالعه میکنید را به خاطر بسپارید.

۳. انتقال اطلاعات به دیگران

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری، آموزش همان مطالب به دیگران است.مطالعات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که اطلاعات خودشان را به دیگران منتقل میکنند، بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرند . انتقال مطالب به شما کمک میکند تا اطلاعات خودتان را سازماندهی کنید و بین فرآیندهای فکری خودتان ارتباط برقرار کنید و آنها را بخاطر بسپارید.

۴. از همه حواستان برای یادگیری استفاده کنید

خواندن بخش مهمی از دریافت اطلاعات است، اما خواندن برای درک کامل یک مطلب کافی نیست. خواندن فقط از حس بینایی شما استفاده می کند.

یک راه ساده : با استفاده از رنگ‌های مختلف، قسمت‌هایی از متن را با رنگ‌های نارنجی، زرد، صورتی و غیره هایلایت کنید، زیر آن خط یا دور آنها دایره بکشید.

۵. بین افکارتان ارتباط برقرار کنید

موضوع مطالب را به سایر اتفاقات زندگیتان ربط دهید. یادداشت برداری کافی نیست. برای اینکه خوب یاد بگیرید، باید بین افکار و ایده های مختلف ارتباط برقرار کنید، زیرا این کار باعث می شود که اطلاعات را راحت تر به یاد بیاورید.

۶. چشمان خودتان را ببندید و تجسم کنید

تجسم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یادگیری است .اطلاعات را مانند فیلمی که جلوی چشمتان پخش می‌شود تصور کنید. اگر در حال خواندن کتابی در مورد فیزیولوژی بدن انسان هستید، اسکلت و اندام های انسان را تجسم کنید. این یک ترفند عالی برای یادگیری اطلاعات جدید است.

منبع: سایت طلا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس