صدور 5 میلیون کارت هوشمند ملی


صدور 5 میلیون کارت هوشمند ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور، از صدور ۵ میلیون کارت هوشمند ملی خبر داد.

به گزارش مشرق، هاشم کارگر در مراسم افتتاح و بهره برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور که امروز با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزیر کشور در خصوص هوشمند سازی تمام امور، این موضوع در دستور کار و اقدامات سازمان ثبت احوال قرار گرفت.

وی افزود: معوقاتی در خصوص کارت هوشمند ملی وجود داشت که در برخی موارد تحویل و صدور آن دو سال به طول انجامیده بود که در این خصوص توانستیم تا کنون ۵ میلیون کارت هوشمند صادر و تحویل دهیم.

به گفته کارگر، طی ۲ الی ۳ ماه آینده مابقی کارت‌ها صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال تاکید کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور یکی از سیاست‌های اصلی ما بوده که با همکاری وزارت امور خارجه ایران این گام محقق می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور تهیه شد و درخواست‌های مربوطه تحویل گرفته شد در ابتدا سه نمایندگی در کوالالامپور، وین و فرانکفورت به صورت آزمایشی در خصوص آغاز به کار کردند و موفقیت در کار حاصل شد به طوری که در حال حاضر ۲۰ نمایندگی وزارت امور خارجه به ما معرفی کرده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص ایجاد پایگاه سببی و نسبی افزود: ایجاد پایگاه سببی نسبی برای خانواده‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی فرهنگی بسیار اهمیت دارد و یکی از نیازهای اصلی کشور بود که باید در راستای قوانین ایجاد شود.

کارگر افزود: قرار بود راه اندازی این پایگاه ۵ سال به طول می‌انجامد اما با همکاری بانک‌ها توانستیم سرویس سببی و نسبی را تعریف کنیم و به برخی از دستگاه‌ها ارائه دهیم و در نهایت بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی دو سال این پایگاه راه‌اندازی خواهد شد.

کارگر تاکید کرد: در خصوص اعلام آمارهای ثبتی مبنا نیز به همت همکاران در این سازمان در حال حاضر اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر می‌توانیم سرشماری سال ۱۴۰۰ را ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص برون سپاری اقدامات دیگر سازمان ثبت احوال گفت: درخواست شناسنامه المثنی، صدور کارت ملی، راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) برای اولین بار در کشور انجام شده است.

کارگر افزود: در این سامانه علاوه بر اطلاعات سببی و نسبی و نشانی افراد در اختیار آنها قرار می‌گیرد و درخواست کارت ملی، گواهی تجرد، تغییر شناسایی مدارک مفقود شده نیز در این درگاه ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403