بسته امنیت غذایی ویژه 3 میلیون دانش‌آموز روستایی و حاشیه شهرها توزیع می‌شود


 بسته امنیت غذایی  ویژه 3 میلیون دانش‌آموز روستایی و حاشیه شهرها توزیع می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از توزیع "بسته امنیت غذایی" ویژه ۳ میلیون دانش‌آموز روستایی و حاشیه شهرها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صادق ستاری‌فرد امروز در نشست خبری توزیع نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی اظهار کرد: نوشت‌افزار ایرانی از جمله عناصر هویت‌بخش در بخش دانش‌آموزی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: سال‌ها دانش‌آموزان از لوازم‌التحریر با نمادهای خارجی استفاده می‌کردند و نمادها بار تربیتی دارند، بنابراین بهتر است از نمادهای ایرانی استفاده و شخصیت‌های ملی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

ستاری‌فرد گفت: 16 میلیون دانش‌آموز به عنوان مصرف‌کننده لوازم‌التحریر داریم که باید محصولات به‌موقع به دستشان برسد؛ در هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت، "دیجی‌کانون" که یک زیرساخت فناوری محور است، آغاز به کار کرده که به واسطه آن تولید ایرانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و دانش‌آموزان سراسر کشور بسته‌های مورد نیاز خود را با کمترین قیمت تهیه و دریافت می‌کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: بیش از 800 عنوان کتاب از 6 ناشر، یک هزار اسباب‌بازی از 70 تولیدکننده ایرانی و 2000 نوشت افزار از 100 تولیدکننده ایرانی در نمایشگاه ایران نوشت عرضه شده است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: نیاز امروز ما در حوزه کودکان و نوجوانان این است که در تولیدات چندرسانه‌ای سرمایه‌گذاری شود و متولیان این امر را حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص یک هزار و 150 میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح بسته امنیت غذایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم برای 3 میلیون دانش‌آموز روستایی و عشایری در دوره ابتدایی و متوسطه اول و بخشی از دانش‌آموزان کم‌برخودار حاشیه شهرها (در قالب طرح توسعه اجتماع محور 2020 محله کم‌برخوردار) این بسته‌ها توزیع شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص