اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال ١4٠١ تامین شد


اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال ١4٠١ تامین شد

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال ١۴٠١ تامین شده، اما همه تلاش ما این است که بیمه از بستر سال به سال بودن خارج شود.

اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال ١4٠١ تامین شد
مریم جلالی دهکردی خاطرنشان کرد: بیمه هم یکی از حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی از هنرمندان صنایع دستی است که همه تلاش ما این است که از بستر سال به سال بودن خارج شود. از همه هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی درخواست می‌کنم که سطح مطالباتشان در حد بیمه شدن نباشد.

وی، افزود: به همت و تلاش وزیر میراث فرهنگی اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال ١۴٠١ تامین شده است.

جلالی تصریح کرد: بیمه سالیانه باید هنرمند را توانمند سازد تا بتواند خود کارگاهی را اداره کند و چندین هنرمند دیگر تحت حمایت و پوشش قرار دهد. بیشترین جذب سرمایه و تسهیلات از تبصره ١٨ و صندوق امید را داشتیم یعنی ایده‌ها و طرح‌های صنایع دستی این قابلیت و ظرفیت را داشته که سرمایه جذب کند.

معاون صنایع دستی کشور گفت: هنرمند صنایع دستی وابسته به بیمه نیست بلکه می‌تواند روی پای خود بایستد این وابستگی دلهره و اضطراب آرام آرام باید رفع شود و استقلال هنرمند باید حفظ شود.

جلالی افزود: حدود ۳۶ هزار و ۳۵۴ هنرمند بیمه شدند که حدود ٢۵٠٠ هنرمند جدید به این تعداد اضافه شدند، اما خیلی از فعالان صنایع دستی خود افراد دیگر را بیمه کرده اند همه تلاش ما این است که بیمه هنرمندان پوشش همگانی پیدا کند، ارزآوری صنایع دستی به شکلی باید باشد که بتوانیم سربلند کنیم که اقتصاد نفتی را پشت سر گذاشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403