ثبت روز بدون فوتی کرونایی در اردبیل


ثبت روز بدون فوتی کرونایی در اردبیل

اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: براساس آمار مراکز درمان در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه فوتی به دلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: براساس آمار مراکز درمان در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه فوتی به دلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

وی با اشاره به بستری ۷ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی افزود: در حال حاضر ۲۷ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری هستند که از این تعداد ۶ بیمار در بخش ICU کرونا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل ادامه داد: عمده بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند از یک خانواده هستند که بیش‌تر آنها در مراسم‌ها و عزاداری شرکت و در اثر عدم استفاده از ماسک و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شدند.

محمدیان اردی بیان کرد: در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

وی با بیان اینکه در پیک هفتم وضعیت کرونا در اردبیل تغییر رنگ داده و با عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به سمت وضعیت نارنجی در حال حرکت هستیم، گفت: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!