پولادگر: تیراندازی با کمان فرصتی استثنایی برای ورزش بانوان است


پولادگر: تیراندازی با کمان فرصتی استثنایی برای ورزش بانوان است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوار هستیم در المپیک پاریس مدال کسب کنیم و اینگونه به تعداد رشته‌های صاحب مدال کشور در المپیک اضافه شود.

به گزارش رکنا، سید محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون تیر و کمان حاضر شد و در مورد این رشته اظهار داشت: ترکیب تیم ملی از ۶ تا ۷ استان انتخاب شده‌اند. هرچند بیش از ۵۰ درصد بازیکنان تیم‌ملی از استان تهران هستند، اما اتفاق خوبی است که دانش فنی در رشته تیر و کمان در سطح کشور توزیع شده است. تیر و کمان، رشته المپیکی و پارالمپیکی است و پر افتخارترین ورزشکار پارالمپیکی با سه مدال طلا از رشته تیر و کمان است و این یک استثنا است که در المپیک ریو ورزشکار ایرانی هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کرد.

وی ادامه داد: در گزارش‌های ارائه شده از سوی فدراسیون تیر و کمان اینکه شاهد حضور فعال زنان در هیئت رییسه، نماینده باشگاه‌ها و نماینده استان‌ها هستیم و حتی تعداد داوران زن در حوزه بین‌المللی بیشتر از مردان است. رشته تیر و کمان امکان حضور بانوان را دارد و این یک فرصت استثنایی برای بانوان کشور به شمار می‌آید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: شاهد کسب کرسی‌های تاثیر گذاری از سوی اعضای فدراسیون تیر و کمان هستیم. سال ۱۴۰۰ مجامع سالیانه استان‌ها از سوی فدراسیون تیر و کمان برگزار نشده است، این درحالی است که باید صورت‌های مالی استان‌ها برای فدراسیون ارسال شود و مجامع آن‌ها به صورت سالانه برگزار شود تا شاهد ایجاد مشکلات مالی، بیمه‌ای و…نباشیم چرا که در غیر این صورت شرایط سختی حاکم خواهد شد.

پولادگر خاتمه داد: باید مجامع سالانه استانی برگزار شود و در این صورت است که حال رشته تیر و کمان خوب خواهد بود. تیر و کمان رشته المپیکی است و استعداد کسب مدال در المپیک و پارالمپیک در این رشته وجود دارد. یکی از شاخص‌های ارائه کمک‌های مالی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها کسب مدال در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی است. امیدوار هستیم در المپیک پاریس مدال کسب کنیم و اینگونه به تعداد رشته‌های صاحب مدال کشور در المپیک اضافه شود، در عین حال تلاش خواهیم کرد به فدراسیون تیر و کمان کمک مالی داشته و شاهد حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی و المپیک باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید